przez patrykas1000 » 19 Kwi 2015, 21:25
Rzeczy które mogą się różnić na różnych silnikach:
Język programowania ( C#, C++, Java, UnityScript...)
Interfejs (lub jego brak) (Inspektor, Scena, a może też być silnik czysto tekstowy)
Biblioteki (Monobehaviour)
Możliwości (Grafika, I/O...)
Podstawowe komponenty dostarczane razem z silnikiem (Particle Emitter, Phisics, FPC...)
Platformy (Android, Windows, Linux...)
Cena/Licencja (płatna, free, demo...)
Platformy na których działa (może być sytuacja że na Windowsie nie odpalisz edytora. Unity nie działa na Linuxie)
można tak wymieniać cały czas, bardziej szczegółowo lub mniej...
Jeżeli interesuje cie tworzenie gier to raczej korzystaj z gotowych silników. Jeżeli jednak wolisz robić coś prostszego (albo bardzo proste gry) to zamiast szukać silników możesz pouczyć się jakiegoś języka np. C++, Java i napisać coś od zera lub z pomocą bibliotek. Gry z użyciem np. OpenGL (lub dla Javy LWJGL ).
Niezależnie co wybierzesz to żeby zrobić coś większego i tak bodziesz musiał się zmierzyć z programowaniem, nawet proste przeciągnij-upuść-edytuj może być w pewnym sensie programowaniem.