MMORPG

Programowanie gier multiplayer, chat, bazy danych i inne.

MMORPG

Postprzez Nickelodeonowy » 17 Sty 2019, 18:34

Siemka chciałbym zacząć tworzyć gre MMORPG w UNET
ale mam do was kilka pytań:
1.Jaki jest limit graczy dla serwera?
2.Jak zrobić pokoje (3pokoje: 1."gracze z pokoju 1" 2."gracze z pokoju 2" 3."gracze z pokoju 3") po to żeby gracze widzieli tylko tych ze swoich pokoji. - żeby nie obciążać gracza dużymi lagami dlatego te pokoje potrzebne.
3.Jak pokazac graczowi z pokoju 1 Mape "City" tylko z widocznymi graczami z pokoju 1 a dla pokoju 2 widoczni tylko z pokoju 2 i tak samo dla pokoju 3.
4.jak zrobić żeby gracz niemiał wyboru czy będzie hostem czy klientem? Tylko żęby się to automatycznie robiło.
Ostatnio edytowany przez Nickelodeonowy, 17 Sty 2019, 20:34, edytowano w sumie 1 raz
Nickelodeonowy
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 Sty 2019, 18:26
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: MMORPG

Postprzez Hostur » 17 Sty 2019, 20:32

"a nie że jakiś gracz musi go hostować"
"UNET"
Te 2 rzeczy mówią tyle, że nie wiesz jak zrobić MMO i nie masz pojęcia o skali problemu.
Jeśli chcesz korzystać z gotowego networkingu to potrzebna Ci architektura wieloserwerowa.

Tak konkretnie, potrzebujesz własny networking - w zależności od skali (ilu chcesz obsługiwać jednocześnie graczy).
Musisz rozumieć nie tylko architekturę gry multiplayer ale też DDD i programować wielowątkowo.

Mi napisanie i zoptymalizowanie samej warstwy sieciowej która obsługuje ~1000 graczy + ~20k encji sieciowych zajęło prawie 2 lata siedzenia.

W unity do MMO koniecznie potrzebujesz też korzystać z ECSa i Job systemu.
Unet nie jest już wspieraną technologią, jest bardzo słaby nie tylko pod względem bugów ale uciągnął by Ci pewnie do kilkudziesięciu graczy max.
Hostur
 
Posty: 720
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: MMORPG

Postprzez Nickelodeonowy » 20 Sty 2019, 22:23

Potrzebuje pomocy w zrobieniu własnego menagera połączeń z moją bazą danych z góry dziękuję za wszelkie rady :)
Nickelodeonowy
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 Sty 2019, 18:26
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: MMORPG

Postprzez Ether_141 » 21 Sty 2019, 18:53

Wydaje mi się, że to nie jest prosta sprawa i nie jest do opisania w jednym poście. Jak nie masz pojęcia o programowaniu sieciowym to sobie daj spokój. W ogóle Unity i MMORPG... :)
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 442
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: MMORPG

Postprzez Hostur » 22 Sty 2019, 20:05

Można zrobić mmorpg w unity ale nie chce mi się odpisywać na takie pytania drogi Nickelodeonowy kolego.
Bez urazy nic osobistego ale to nie jest jeszcze temat dla Ciebie, może być ale musisz się nim zająć sam przez najbliższe miesiące i lata bo zaczynanie od tak ogólnych pytań na forum do niczego nie prowadzi. Pytasz o rzeczy oczywiste a z drugiej strony wymagają one szerokiego opisu. Wróć jak natrafisz na jakiś konkretny "pomniejszy" problem podczas implementacji konkretnej rzeczy sposobem jaki uznasz za stosowny.

"manager połączeń z bazą danych", podpowiem Ci tyle, że połączenie z bazą danych w żadnym wypadku nie leży po stronie serwera ani clienta, to odpowiedzialność webseriwsu, którego warstwa gry (serwer-client) mogą odpytać o konkretne rzeczy poprzez wystawione api, najczęściej znając je z wystawionej im DLLki.
Hostur
 
Posty: 720
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Multiplayer i Sieć

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron