Problem (skrypty)

Programowanie w Unity.

Problem (skrypty)

Postprzez Sahalrick07211 » 20 Mar 2020, 19:22

Witam :)
wpadlem na pomysl bym sam sprobowal cos zrobic w unity :D
chce zrobic gre w stylu survival itd..
lecz mam problem ze skryptami :

Skrypt drzewa

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Tree : MonoBehaviour {
//Variables
GameObject thistree;
public int treeHP =5;
private bool spada = false;



// Use this for initialization
void Start () {
thistree = transform.parent.gameObject;
thistree = this.gameObject;



}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (treeHP <= 0 && spada == false)
{
Rigidbody rb = thistree.AddComponent<Rigidbody> ();
rb.isKinematic = false;
rb.useGravity = true;
rb.AddForce (Vector3.forward, ForceMode.Impulse);
StartCoroutine (destroytree ());
spada = true;

}


}
private IEnumerator destroytree()
{
yield return new WaitForSeconds (10);
Destroy (thistree);


}
}



w konsoli : nullreferenceexception object reference not set to an instance of an object tree.update () (as Asets/skrypty/tree/cs:26)
Sahalrick07211
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Mar 2020, 19:11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem (skrypty)

Postprzez Ether_141 » 21 Mar 2020, 17:25

Weź idź z takim czymś. Podstawy się kłaniają, a patrząc na ten kod to mam wrażenie, że sam nie wiesz co napisałeś i co to robi.

Kod: Zaznacz wszystko
void Start () {
thistree = transform.parent.gameObject;
thistree = this.gameObject;
}


Co to ma być? I jeszcze to dodawanie Rigidbody. A sam błąd wystarczy wstukać w Google i wyskoczy Ci, że masz nulla gdzieś, nawet linijka jest podana.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 494
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości