Jak sprawdzić czy się mieści?

Programowanie w Unity.

Jak sprawdzić czy się mieści?

Postprzez Neespa » 16 Mar 2020, 12:54

Witajcie, robię grę logiczną (a la 10x10) i szukam pomysłu jak sprawdzić czy blok zmieści się w siatce (czy jest na niego miejsce).
Chodzi o to że podnosimy blok i wrzucamy go na miejsce, ale może dojść do sytuacji że bloku nie da się nigdzie umieścić, a gra musi o tym wiedzieć.

Image

może jest do tego jakiś algorytm? :P
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Neespa
 
Posty: 12
Rejestracja: 13 Kwi 2014, 11:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak sprawdzić czy się mieści?

Postprzez Ether_141 » 17 Mar 2020, 21:02

Może jakaś tablica dwuwymiarowa, w której bedziesz przechowywał inty i 1 bedzie oznaczać, że coś jest na danym polu, a 0, że pole jest puste. I potem podczas spadania tego klocka, przed obniżeniem o jeden poziom, musisz sprawdzić, czy jest niżej miejsce.

EDIT:
Coś takiego:
Image
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 513
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jak sprawdzić czy się mieści?

Postprzez Neespa » 25 Mar 2020, 20:34

Z tym że bloki nie spadają, a wkłada je się na siatkę :oops:
https://vimeo.com/400715949
Awatar użytkownika
Neespa
 
Posty: 12
Rejestracja: 13 Kwi 2014, 11:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron