Niedziałające Triggery

Programowanie w Unity.

Niedziałające Triggery

Postprzez Tymot372 » 15 Mar 2020, 11:40

Witam,
Robię grę w której plansza jest złożona z 49 sześciokątów, które są połączone w podłoże za pomocą pustego GameObjectu. A przechodząc do sedna, nie działa mi trigger wykrywający kolizję gracza, lub przeciwnika z poszczególnym kafelkiem. Kod wygląda tak:
Kod: Zaznacz wszystko
void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if(other.tag == "player")
        {
            life=3;
        }
        if(other.tag == "bacteria1"||other.tag == "bacteria2"||other.tag == "bacteria3"||other.tag == "bacteria4"||other.tag == "bacteria5")
        {
            life--;
        }
    }

Oczywiście checkpoint Is trigger jest zaznaczony. Strasznie głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Pozdrawiam
Tymot372
Ostatnio edytowany przez Tymot372, 15 Mar 2020, 14:51, edytowano w sumie 1 raz
Tymot372
 
Posty: 16
Rejestracja: 21 Lut 2018, 16:54
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Niedziałające Triggery

Postprzez Ether_141 » 15 Mar 2020, 14:06

Kod wygląda ok, zrób Debuga poza ifem żeby zobaczyć czy sie ta funkcja w ogóle wywołuje, ale podejrzewam, że masz coś nie tak na scenie ustawione.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 494
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Niedziałające Triggery

Postprzez Tymot372 » 15 Mar 2020, 15:05

Sprawdziłem poza ifem, kolizja działa, ale jakby nie wykrywało tagów, pomimo tego, że tagi są na 100% poprawne
Tymot372
 
Posty: 16
Rejestracja: 21 Lut 2018, 16:54
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Niedziałające Triggery

Postprzez Ether_141 » 15 Mar 2020, 15:49

Spróbuj other.gameObject.CompareTag(tag); i upewnij się czy te tagi na pewno są ok, może złemu obiektowi przypisałeś ten tag. Tag musi mieć ten obiekt, na którym jest Collider. Wpisz sobie Debug.Log(other.gameObject, tag); i zobaczysz jaki tag ma ten obiekt z kolizji.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 494
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 3 gości

cron