Opad pocisków w unity

Programowanie w Unity.

Opad pocisków w unity

Postprzez WIN10 » 24 Lis 2019, 17:30

Witam. Od dawna zastanawiałem się nad tym jak stworzyć skrypt, który pozwoli mi na strzelanie opadającymi pociskami. Oczywiście mógłbym stworzyć objekt z rigidbody ale ja chce również móc kontrolować gdzie pocisk wyląduje przy danej ilości metrów, a poza tym pocisk sam w sobie ma się szybko przemieszczać. Miałem już kilka konceptów ale każdy miał wady, których nie da rady naprawić przy danym koncepcie. Stwierdziłęm że zapytam o pomoc na forum. Chciałbym się dowiedzieć jak się za to zabrać. Za wszelką pomoc serdzecznie dziękuję.
WIN10
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 Sie 2017, 18:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opad pocisków w unity

Postprzez Hostur » 24 Lis 2019, 18:00

Nie chce mi się tego szukać ale gdzieś na necie jest gotowa biblioteka w c# do takich rzeczy, powstała przy okazji jakiegoś doktoratu, chyba. Pozwala wyliczać trajektorie i takie tam.
Hostur
 
Posty: 748
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opad pocisków w unity

Postprzez dawid621 » 25 Lis 2019, 11:44

A chcesz tym na fizyce ruszać? Czy może być poprzez zmianę pozycji nie ingerując w to fizyki?
dawid621
 
Posty: 189
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opad pocisków w unity

Postprzez WIN10 » 25 Lis 2019, 18:42

Dla mnie wszystko jedno byle by uzyskać zamierzony efekt :)
WIN10
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 Sie 2017, 18:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opad pocisków w unity

Postprzez dawid621 » 26 Lis 2019, 20:27

Jeśli znasz pozycje gdzie pocisk spadnie to najprościej będzie go zlerpowac w dana pozycje, modyfikując wartość y w czasie lotu o taki wzór:

lerpVector.y += Mathf.Sin(tvalue * Mathf.PI) * height;

gdzie tvalue to parametr t lerpa który musisz sobie wyciągnąc do zmiennej, a height to wysokość na jaką ma lecieć pocisk.

Jeśli potrzebujesz czegoś bardziej zaawansowanego to polecam przeszukać githuba, jest tam sporo rozwiązań/bibliotek dotyczących tego problemu.
dawid621
 
Posty: 189
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron