Ruch nożyczek.

Programowanie w Unity.

Ruch nożyczek.

Postprzez Nikan » 22 Maj 2019, 16:52

Witam,
Chciałbym się zapytać czy istnieje jakiś sposób na zaimplementowanie ruchu "nożyczek" dla dwóch obiektów.
Chodzi mi o to, że mając(rysunek poglądowy, dwie kreski powinny być bardziej blisko siebie):
---------------------------------------
*
---------------------------------------
Podając kąt rozwarcia, oba obiekty otwierają się jak rogatki, w miejscu * powinny być cały czas połączone.
Czytałem coś o kwaternionach, ale jestem początkującym i jeszcze tego do końca nie ogarniam, nie wiem jak mam to obracać, to znaczy którą współrzędną.
Jest na to może jakiś prosty sposób?
Nikan
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 Maj 2019, 21:41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Ruch nożyczek.

Postprzez Hostur » 22 Maj 2019, 19:03

Mógłbyś ustawić im pivoty w miejscu przecięcia, rotować każdy z osobna na podstawie jakiś danych czy to ma być input czy co tam potrzebujesz.
Rotujesz je wtedy symulatnicznie w przeciwnych kierunkach:
https://forum.unity.com/threads/how-to- ... is.446638/
Sprawdzając jednocześnie warunek, tzn licząc czy ich Dot product nie przekroczył jakiegoś akceptowalnego progu
https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... 3.Dot.html
Hostur
 
Posty: 707
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron