Zapisywanie Weryfikacji

Programowanie w Unity.

Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez ptrloff » 14 Maj 2019, 21:11

Witam,
Tworzę projekt w programie Unity3D, jest on tworzony na podstawie VR.
Moim zadaniem jest aby użytkownik potwierdził swoją weryfikacje i po następnym uruchomieniu nie wyskakuje mu kolejne potwierdzenie swojego wieku.
Wiecie może jak to zrobić ???
A druga sprawa jest również związana z projektem VR. Chodzi w nim o to jeśli po najechaniu kamery na pewien obiekt GameObjecty zostają w tym momencie usunięte
Z góry dziękuje
ptrloff
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Maj 2019, 20:57
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez Hostur » 15 Maj 2019, 08:06

1. sprawdzenie czy obiekt jest widziany przez kamerę, musiałbyś to wołać w update, najlepiej z poziomu gameobjectu, który ma być zniszczony. Cachujesz referencję do camery i jak funkcja zwróci true to niszczysz.
Kod: Zaznacz wszystko
public static class CameraExtension
{
  public static bool IsVisible(this Camera camera, GameObject obj)
  {
    Vector3 v = camera.WorldToViewportPoint(obj.transform.position);
    return (v.z > 0 && v.x > 0 && v.x < 1 && v.y > 0 && v.y < 1;
  }
}


Ustawienia, które gracz już wybrał zapisuj w PlayerPrefs, jest to niezależne od platformy na której odpalasz grę.
https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... etInt.html
Hostur
 
Posty: 720
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez ptrloff » 15 Maj 2019, 10:10

mógłbyś napisać skrypt jesli klikne "tak" juz nigdy nie pojawi się ta scena
ptrloff
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Maj 2019, 20:57
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez WojciechX » 15 Maj 2019, 10:35

To już zależy od Ciebie czy pozwolisz na wczytanie tej sceny, spójrz na SceneManager
A poza tym wcale nie musisz tego robić w nowej scenie, wystarczy, że jednym skryptem zablokujesz resztę skryptów na ten moment kiedy masz potwierdzić wiek

Edit. Jeśli chodzi o usuwanie obiektów. W zasadzie nie robiłem nigdy w VR, ale powinno działać tak jak normalnie.(nie znam się)
Kod: Zaznacz wszystko
if(Input.GetButtonDown("Destroy"))
{
   RaycastHit hit;
   if(Physics.Raycast(Camera.current.transform.position, Camera.current.tranform.forward, out hit))
      Destroy(hit.transform.gameObject);
}
Awatar użytkownika
WojciechX
 
Posty: 46
Rejestracja: 06 Lis 2014, 16:09
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez ptrloff » 15 Maj 2019, 10:52

Mógłbyś powiedzieć jak to się robi dokładnie z tą weryfikacją ???
ptrloff
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Maj 2019, 20:57
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez ptrloff » 15 Maj 2019, 11:01

Ponieważ nie chce aby ta scena po ponownym uruchomieniu aplikacji nie była pokazywana
ptrloff
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Maj 2019, 20:57
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie Weryfikacji

Postprzez Hostur » 15 Maj 2019, 11:17

Wystarczy wejść w linka z dokumentacją który Ci wysłałem.
Zapisujesz coś w player prefsach pod jakimś kluczem i tyle.
Możesz to przeczytać następnym razem przed wczytaniem sceny i jeśli wartość już jest pozytywna np. GetInt(...) == 1 to pomijasz i tyle.
Hostur
 
Posty: 720
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron