Zmiana osi X do Z

Programowanie w Unity.

Zmiana osi X do Z

Postprzez lukasz290521 » 06 Kwi 2019, 21:18

Hej, mam do was prośbę, jeżeli to nie problem dla ciebie zmienisz mi w kodzie by pocisk nie leciał w strone osi x tylko z,
jest to gra 2d

Bardzo dziękuję dopisuje kod:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Shooting : MonoBehaviour
{
public GameObject projectile;
public Vector2 velocity;
bool canShoot= true;
public Vector2 offset = new Vector2(0.4f,0.1f);
public float cooldown = 1f;


// Use this for initialization
void Start () {

}

// Update is called once per frame
void Update () {

if (Input.GetKeyDown (KeyCode.T) && canShoot) {

GameObject go = (GameObject) Instantiate (projectile,(Vector2)transform.position + offset * transform.localScale.x, Quaternion.identity);

go.GetComponent<Rigidbody2D> ().velocity = new Vector2 (velocity.x * transform.localScale.x, velocity.y);


StartCoroutine (CanShoot());

GetComponent<Animator> ().SetTrigger ("shoot");

}


}


IEnumerator CanShoot()
{
canShoot = false;
yield return new WaitForSeconds (cooldown);
canShoot = true;


}
}
lukasz290521
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Gru 2018, 11:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zmiana osi X do Z

Postprzez EvilArev » 06 Kwi 2019, 22:56

Pisałeś do jakiejś konkretnej osoby?

Oś Z w grze 2D jest skierowana w głąb ekranu, na pewno ją masz na myśli?
EvilArev
 
Posty: 371
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zmiana osi X do Z

Postprzez dawid621 » 07 Kwi 2019, 09:34

Też nie za bardzo rozumiem. Jeśli robisz grę 2d to operuj na osiach x, y, inaczej co chwilę będziesz musiał jakieś dziwne rzutowania robić z Vector2 (który nie obsługuje osi z) na Vector3.
dawid621
 
Posty: 186
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość