Zapisywanie i odczytywanie zmiennych z wielu poziomów

Programowanie w Unity.

Zapisywanie i odczytywanie zmiennych z wielu poziomów

Postprzez franek327327 » 28 Lis 2018, 18:39

Witam ponownie,
mam problem, chcę zapisać dane dotyczące poziomu (np. punkty zdobyte na tym poziomie albo czy poziom jest ukończony), ale nie wiem jak to zrobić, żeby nie wypisywać każdego poziomu osobno tylko, żeby skrypt rozpoznał który to poziom i żeby to zapisał do np. 1. poziomu.
A po drugie to jak kończę poziom z jakimś wynikiem to jak go zapisać do sceny gdzie mogę zobaczyć wszystkie poziomy?
Po włączeniu sceny poziomy, wyłączam scenę poziomu (rozgrywki) i odwrotnie.
franek327327
 
Posty: 9
Rejestracja: 07 Lis 2018, 20:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie i odczytywanie zmiennych z wielu poziomów

Postprzez Hostur » 28 Lis 2018, 20:02

słaboś to opisał.
Po prostu zapisuj to w obiektach a nie w gameobjectach.
Zawsze możesz chociażby ze scenemanagera przeczytać nazwę sceny, zrobić gdzieś słownik w którym masz <nazwasceny, danesceny>, możesz stworzyć model danych dla sava, zserializować go do jsona i zapisać w playerprefs nawet, opcji masz mnóstwo, jeśli chcesz żeby save działał po wyłączeniu i włączeniu gry musisz go oprzeć o jakieś IO jak playerprefs, customowy plik binarny, rejestry, bazę danych czy chociażby lokalną bazę danych w postaci sqlita ale na Twoje potrzeby playerprefs z savem w postaci jsona wystarczy.
Hostur
 
Posty: 663
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie i odczytywanie zmiennych z wielu poziomów

Postprzez franek327327 » 28 Lis 2018, 22:05

Kurde, połowy z tego nie rozumiem...
Chodzi po prostu o to, żeby używać playerprefs?
Bo to akurat wiem, ale nie chcę pisać skryptu dla każdego zapisanego wyniku tylko żeby to było parę czy tam parenaście linijek i obojętnie ile będę miał poziomów to ten skrypt będzie zapisywać wynik dla każdego.
Chodzi mi o to, że np. mamy 100 poziomów i gdy w menu z wyborem poziomu widzimy czy został już ukończony i ile miał gwiazdek (wynik) gdy go ukończył.
Spróbuję jeszcze pooglądać/poczytać jakieś poradnik dot. zapisywania danych w unity.
franek327327
 
Posty: 9
Rejestracja: 07 Lis 2018, 20:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Zapisywanie i odczytywanie zmiennych z wielu poziomów

Postprzez dawid621 » 29 Lis 2018, 07:02

Przecież Hostur opisał Ci jasno co masz zrobić...

Po prostu, weź sobie stwórz jakąś serializowalną klasę (nie monobehaviour!), w której będziesz trzymał tego typu dane (w Twoim przypadku byłaby to np jakaś lista obiektów reprezentującej dane poziomów) . W dowolnym momencie gry możesz je wtedy zapisać do Np jsona i deserializować np przy odpaleniu gry. Wtedy gra będzie korzystać z zapisanych wcześniej danych.
dawid621
 
Posty: 179
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości