Problem z instantiate, transform i vector 2

Programowanie w Unity.

Problem z instantiate, transform i vector 2

Postprzez Hiero » 20 Lis 2018, 18:53

Witam

Chcę w swojej grze zespawnować kafelek podczas trwania skryptu więc użyłem intantiate, ale nie mogę użyć w nim vector2 bo prosi o transform. Szukałem w internecie ale nie rozumiem jak mam to zrobić. Pls help.
Hiero
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 Wrz 2017, 16:39
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z instantiate, transform i vector 2

Postprzez patrykas1000 » 20 Lis 2018, 21:21

Z dokumentacji Instantiate:
Kod: Zaznacz wszystko
public static Object Instantiate(Object original);
public static Object Instantiate(Object original, Transform parent);
public static Object Instantiate(Object original, Transform parent, bool instantiateInWorldSpace);
public static Object Instantiate(Object original, Vector3 position, Quaternion rotation);
public static Object Instantiate(Object original, Vector3 position, Quaternion rotation, Transform parent);
//
public static T Instantiate(T original);
public static T Instantiate(T original, Transform parent);
public static T Instantiate(T original, Transform parent, bool worldPositionStays);
public static T Instantiate(T original, Vector3 position, Quaternion rotation);
public static T Instantiate(T original, Vector3 position, Quaternion rotation, Transform parent);

Nie widzę nigdzie możliwości użycia Vector2, przeczytaj dokumentacje to wszystko się wyjaśni.

Domyślam się co chcesz osiągnąć więc wyjaśniam: Nawet jak robisz grę 2D to w Unity wszystko (za wyjątkiem fizyki 2D) odbywa się w przestrzeni 3D, więc pozycję obiektów też musisz określać w 3D. Jeżeli nie za bardzo pojmujesz jak to ugryźć to wszystkim obiektom dawaj pozycję Z=0 np. Vector3(x, y, 0); gdzie x,y to jakieś liczby.
patrykas1000
 
Posty: 344
Rejestracja: 16 Sie 2013, 21:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z instantiate, transform i vector 2

Postprzez Hiero » 20 Lis 2018, 22:31

Trójwymiarowość ogarniam ale zawsze myślałem że vector2 nadaje z =0 więc go starałem się używać. Z tego co widzę brakuje mi do tego vector ustalenia obrotu więc dzięki za radę. Wszystko działa :)
Hiero
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 Wrz 2017, 16:39
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron