PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Programowanie w Unity.

PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Gafetofe » 08 Paź 2018, 18:00

Witam.
Juz jakis czas interesuje sie programowaniem w C# po obejrzanych x godzinach roznych poradnikow i kursow postanowiłem napisać jakas własna gre i problem moj lezy w tym ze nie wiem jak sie wziasc/zabrac za napisanie skryptu który bedzie zapisywał/wczytywal aktualny stan gry. Stan waluty w portfelu, stan zdobywanej waluty i inne zmienne tego typu dodam bo nie wiem czy tak powinno byc, mam menu zbudowane z scen i miedzy skakaniem na scenach również zeruje mi zmienne. Na internecie widziałem same poradniki saveów ale do gier FPS. Czy mogłby mnie ktoś troche nasunać, albo pomoc ?
Gafetofe
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Paź 2018, 17:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Hostur » 08 Paź 2018, 18:09

Na twoje potrzeby stwórz po prostu klasę statyczną "static" na potrzeby przechowywania zmiennych z wartościami. Z czasem sam dojdziesz do tego jak powinieneś to zrobić poprawnie ale do tego potrzebne są pewne wzorce projektowe i nie warto żebyś od tego zaczynał. Static obsłuży Ci sytuację "pomiędzy scenami" jeśli chcesz zapamiętać coś na stałe po między instancjami gry (lokalnie) to użyj PlayerPrefs.
Hostur
 
Posty: 665
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Gafetofe » 08 Paź 2018, 18:32

Mój skrypt "nr2" zapożyczał zmienne z skryptu "nr1" po zmianie na "static" moje zmienne zostały poblokowane w skrypcie "nr2"
jest jakis sposob na pogodzenie ich czy moze zrobienie z nich jednego skryptu?
Gafetofe
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Paź 2018, 17:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Gafetofe » 08 Paź 2018, 18:35

Jak tak patrze to klasa "static" mi nie odpowiada najwyrażniej trzeba sie podszkolic z PlayerPrefs
Gafetofe
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Paź 2018, 17:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Hostur » 08 Paź 2018, 18:57

musisz po prostu trochę podstaw się nauczyć i zrozumieć słówko static jak i wiele innych słów kluczowych języka w którym piszesz w tym przypadku c#. Nie idź na łatwiznę bo omijając tematy niczego się nie nauczysz, static to najprostszy sposób jaki jest w Twoim zasięgu teraz.
Hostur
 
Posty: 665
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Gafetofe » 08 Paź 2018, 19:06

Nasunęło mi sie jeszcze pytanie, gdy robie gre 2D to do robienia saveów musze tez dawac parametry x,y,z?
Moze w tym jest moj bład ze nie wychodzi bo w skrypcie zapisuje tylko zmienne.
Napewno bede próbował wszystkich sposobów i postaram sie zrozumiec "static"
Gafetofe
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Paź 2018, 17:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Ether_141 » 08 Paź 2018, 22:18

C# jak i całe Unity to programowanie obiektowe. Musisz je pojąć, aby zrozumieć czym są klasy, zmienne statyczne itd. Jeśli nie znasz tych podstaw, za zapisywanie danych się lepiej nie bierz. Nie rozumiem twojego ostatniego pytania? Co to znaczy czy musisz podawać parametry X, Y, Z?
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 381
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: PROBLEM Z NAPISANIEM SKRYPTU

Postprzez Hostur » 09 Paź 2018, 04:40

Podawać do czego? To Ty masz wiedzieć co chcesz zapisać na podstawie tego co później chcesz zrobić z tym zapisem, jak go użyć itp. Chyba walczysz z wiatrakami https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... nLoad.html
Hostur
 
Posty: 665
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości

cron