Pomysł na sprawdzanie widoczności obiektu

Programowanie w Unity.

Pomysł na sprawdzanie widoczności obiektu

Postprzez daniolp97 » 24 Wrz 2018, 22:07

Witam,
Chciałbym napisać skrypt, który sprawdza czy obiekt jest za obiektem półprzeźroczystym.

Tak, to by było jeszcze proste, ale problem powstaje gdy obiektów półprzeźroczystych jest kilka, np kilka zaparowanych szyb.
Jak sprawdzić ilość tych szyb? (Collidery mogą być triggerami), próbowałem raycastem tylko jeżeli ignoruje on trigger to nie zalicza go jako obiekt "trafiony", a jeśli odwrotnie to się na nim zatrzyma...Linecast też nie działa jakbym chciał :/

Mógłbym oczywiście zrobić to metodą brutal force, ale jeśli szyb byłoby więcej niż 20 to pisanie z palca mija się z celem.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
daniolp97
 
Posty: 42
Rejestracja: 03 Sie 2015, 23:11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Pomysł na sprawdzanie widoczności obiektu

Postprzez Hostur » 25 Wrz 2018, 05:08

Hostur
 
Posty: 633
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 10 gości