Nie działający collider

Programowanie w Unity.

Nie działający collider

Postprzez bialas95 » 22 Sie 2018, 16:10

Witam,
Mam śmieszny problem, a mianowicie nie działa mi funkcja OnTrigger...
Otóż chce wywołać debuga jeśli other.tag bedzie miało odpowiednią nazwę. Niestety skrypt z samą funkcją powoduje błąd typu "There are inconsistent line endings in the 'someFileName.cs' script. ". Naprawiłem to niby w visualu i zmieniłem zapisywanie linii na windows. Błąd już się nie pojawia, ale dalej kompletnie nic się nie dzieje, 0 debuga w konsoli.Kiedy dopisze owego loga do np. Update, bez problemu cały czas pojawia się tekst. We wcześniejszych skryptach, które mają ową funkcję nic się nie psuje.
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Nie działający collider

Postprzez Wichur » 22 Sie 2018, 16:58

a masz collider zanaczony jako isTrigger? masz rigidbody na objekcie?
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 98
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Nie działający collider

Postprzez bialas95 » 22 Sie 2018, 17:19

Oczywiście, że isTrigger = true. Kompletnie pominąłem właśnie ten rigidbody. Zauważyłem to gdy działało tylko na obiektach z Character Controller. Powiesz mi jak zrobić żeby działał trigger na obiektach, które nie mają owego rigidbody ?
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Nie działający collider

Postprzez Wichur » 22 Sie 2018, 18:04

musi być rigidbody, jesli nie chcesz aby "działał" to zaznaczasz "is kinematic"
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 98
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Nie działający collider

Postprzez bialas95 » 22 Sie 2018, 21:15

Dziękuje za pomoc : )
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 10 gości