Tekstura dla koła 2D

Programowanie w Unity.

Tekstura dla koła 2D

Postprzez bialas95 » 15 Sie 2018, 10:33

Witam

Mam utworzone koło w 2D (Gra jest w 3D), ale nałożenie na niej tekstury powoduje tylko wyświetlenie jednego koloru. Zmiana mesha z circle na np. Plane naprawia sytuacje po części (tzn. tekstura się już cała wyświetla,ale wiadomo ,że kształt kompletnie się zmienia). Trochę patrzyłem na internecie to niby trzeba wpisać coś w kodzie, ale nie zadziałały mi nic. Nie wiem też czy "Circle" w c# oznacza u nich jakiś obiekt czy jest to jakieś słowo kluczowe. Czy da się obejść jakoś ten problem żeby się wyświetlała tekstura na tym obiekcie czy muszę go zrobić w 3D ?
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tekstura dla koła 2D

Postprzez Ether_141 » 16 Sie 2018, 09:07

Co zmieniać w kodzie? Ten obiekt 2D to Sprite czy co?
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 375
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tekstura dla koła 2D

Postprzez bialas95 » 16 Sie 2018, 22:09

Obiekt jest stworzony w 3dMaxie jako koło2d.
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tekstura dla koła 2D

Postprzez Ether_141 » 16 Sie 2018, 22:53

No to nałóż teksturę w 3dsmaxie a potem zaexportuj do Unity.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 375
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tekstura dla koła 2D

Postprzez bialas95 » 17 Sie 2018, 12:40

Niestety wrzucenie losowej tekstury na kółko w 3dsmaxie powoduje to samo. Dla przykładu mam jedno koło "Circle" czyli to zrobione 2D oraz obok niego koło "Sphere" czyli zrobione w 3D. Na tym pierwszym tylko kolor jest,a na drugim cała tekstura.
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tekstura dla koła 2D

Postprzez Ether_141 » 17 Sie 2018, 15:43

Kompletnie nie rozumiem o co Ci chodzi i co to jest to Circle i Sphere? To są modele zrobione przez ciebie czy te z Unity? I gdzie masz jakiś kod? Napisałeś w pierwszym poście, że zmieniłeś coś w kodzie.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 375
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tekstura dla koła 2D

Postprzez bialas95 » 17 Sie 2018, 16:43

Chodzi mi, że robię modele w 3dsmaxie sam. Czyli w inspektorze tego programu można stworzyć modele 3D i wybrać jakiś kształt. Np.koło (Sphere), ale można też sobie zrobić tak jakby obiekty 2D czyli np. utworzyć linie albo utworzyć koło z samych linii(czyli Circle). Kiedy utworze koło z samych linii to edytuje go tak aby wyglądał jak plane w unity tylko okrągły. Nakładam na niego teksture i koło jej nie przyjmuje tylko wybiera z niej pierwszy lepszy kolor. Może też inaczej to wytłumaczę i powiem po co mi to. W grze utworzyłem tzw. stożek wzorku AI. Czyli w kodzie napisałem aby skrypt wykonał koło o odpowiedniej wielkości oraz przeciął go dwoma liniami, żeby utworzyć ten stożek. Następnie, aby gracz widział jak daleko sięga wzrok przeciwnika trzeba dodać jakąś teksturę do tego stożka. Dodaje mesha, który posiada odpowiednią teksture, ale niestety tak jak w przypadku koła2d (Utworzonego z samych z linii) wybiera sobie tylko jeden kolor i wypełnia stożek nim.
bialas95
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 Maj 2018, 20:22
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 8 gości