Stawianie Bloków jak w minecraft

Programowanie w Unity.

Stawianie Bloków jak w minecraft

Postprzez StamiYT » 13 Sie 2018, 12:11

Witam. Wiem, że tytuł brzmi trochę dziecinnie, ale jest to chyba najprostszy przykład na przedstawienie mojego problemu.

Otóż, potrzebuje znaleźć pozycje (w zaokrągleniu do jedności) bloku i zmienienie jej na tą, gdzie by miał powstać kolejny. Czyli tak jak w minecraft: Patrzysz się na blok od boku, stawiasz go też od boku; Patrzysz się od góry i też stawiasz od góry.

Jak na razie blok na którego patrzy użytkownik znajduje przez funkcję Physics.Raycast(); Chodzi o znalezienie tej trony od której blok powinien zostać postawiony.

Z góry dziękuje za pomoc :)
StamiYT
 
Posty: 2
Rejestracja: 13 Sie 2018, 12:09
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Stawianie Bloków jak w minecraft

Postprzez Palanthir » 13 Sie 2018, 13:01

Pewnie jest jakieś lepsze rozwiązanie, ale na szybko co mi przyszło, to osobny collider dla każdej ściany voxela.
Palanthir
 
Posty: 85
Rejestracja: 31 Sie 2017, 16:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Stawianie Bloków jak w minecraft

Postprzez Kaze47 » 24 Sie 2018, 08:37

Dodaj do wektora położenia normal vector, wszystkie dane są z raycasta. Jeśli twoje klocki mają niestandardową skale musisz to uwzględnić.
Kaze47
 
Posty: 51
Rejestracja: 23 Sty 2017, 14:40
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 9 gości