ScriptableObject z czym to sie je?

Programowanie w Unity.

ScriptableObject z czym to sie je?

Postprzez dawid621 » 10 Sty 2017, 12:47

Witam, jak w temacie, tak na chlopski rozum - do czego uzyc obiektow dziedziczacych po scriptableObjects? Czytalem co prawda troche o tym, ale nie do konca moge zalapac o co chodzi z ta klasa. Pojawiaja sie tez sprzeczne informacje, chociazby na temat dziedziczenia po obiekatach dziedziczacych po scriptableObject. Jak to w koncu z tym jest?
dawid621
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: ScriptableObject z czym to sie je?

Postprzez Marcin » 10 Sty 2017, 18:48

Po ScriptableObject dziedziczysz wtedy, gdy coś nie może/nie powinno znajdować się na którejkolwiek ze scen. Dotyczy to przede wszystkim różnego rodzaju ustawień (settingsów). Powiedzmy, że tworzysz grę i chcesz gdzieś zapisać parametry różnych poziomów trudności oraz same poziomy trudności. Byt ten nie nadaje się do umiejscowienia go na pojedynczej scenie, ponieważ najprawdopodobniej na każdej ze scen potrzebujesz się do niego odwoływać. Mógłbyś oczywiście próbować używać "DontDestroyOnLoad" i stworzyć jakiś obiekt, który będzie wędrował po scenach. Pytanie brzmi jednak po co, skoro możesz to zrobić w prostszy i bardziej elegancki sposób używając ScriptableObject. Używaj tej klasy, gdy uważasz, że coś jest zorientowane w ogólności na grze, a nie na pojedynczej scenie. Ustawienia to chyba najprostszy z przykładów.Wszelkiej maści assety możesz tworzyć przy użyciu ScriptableObject np. jakieś kolekcje informacji o potworach, przedmiotach, pojazdach, zadaniach.
Marcin
 
Posty: 218
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: ScriptableObject z czym to sie je?

Postprzez dawid621 » 18 Sty 2017, 12:10

Ok, dzieki za wyjasnienie tego;)
dawid621
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości