Umieranie w Multiplyer

Programowanie w Unity.

Umieranie w Multiplyer

Postprzez WIN10 » 10 Mar 2019, 00:21

Stwierdziłem sobie że zrobie strzelanke multiplayer i chce żeby wyrzuciło gracza z serwera kiedy jego życie spada do zera i nie mam problemu w wykonywaniu metody która wyrzuca gracza tylko gdy hp przeciwnika spada do 0 to nie przeciwnik zostaje wyrzucony tylko osoba która zabiła a skrypt odbierający hp wygląda tak :
Kod: Zaznacz wszystko
using UnityEngine;
using UnityStandardAssets.Characters.FirstPerson;
using UnityEngine.Networking;

public class Target : MonoBehaviour
{
    public float health;

    private void Update()
    {
        if(health <= 0)
        {
            Debug.Log("U R DED");
            NetworkManager.singleton.StopClient();
        }
    }

    public void TakeDamage(float amount)
    {
    health -= amount;
    }
}

a sam skrypt strzelania o tak :
Kod: Zaznacz wszystko
 if (Physics.Raycast(fpsCam.transform.position, fpsCam.transform.forward, out hit, range))
            {
                Debug.Log(hit.transform.name);
                Target target = hit.transform.GetComponent<Target>();
                if(target != null)
                {
                    target.TakeDamage(damage);
                }
            }

to tylko skrawek odbierający życie, reszta raczej jest nieważna. A do multiplayera używam zwykłych komponentów Unet które dają łatwą możliwość implementowania trybu multiplayer i wszystko działa jak należy poza tym wyrzucaniem przy śmierci. Za wszelką pomoc dziękuję.
WIN10
 
Posty: 42
Rejestracja: 27 Sie 2017, 18:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Umieranie w Multiplyer

Postprzez Wichur » 10 Mar 2019, 10:05

Poczytaj na temat cmd, clientRPC, RPC
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 119
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Umieranie w Multiplyer

Postprzez WIN10 » 10 Mar 2019, 12:18

Przeanalizowałem to RPC oraz clientRPC i nie za bardzo rozumiem jak to działa. Mam zrobić syncVar'a żwby serwer wiedział ile mam hp na bierząco tak? i to serwer ma wyrzucać graczy którzy mają 0 albo mniej hp? mógłbyś mi to lepiej wytłumaczyć?
WIN10
 
Posty: 42
Rejestracja: 27 Sie 2017, 18:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Umieranie w Multiplyer

Postprzez Hostur » 10 Mar 2019, 18:57

Czyli nie rozumiesz jeszcze jak zrobić grę multiplayer ale robisz ją na starej, niewspieranej już technologii, która zawsze była kiepska?
26 mam wykład o customowym networkingu na warszawskich dniach informatyki, wpadnij.

A jeśli nie masz możliwości, to zaprzestań tworzenia jakiejkolwiek gry na UNECie, sprawdź najnowszy networking unity, photona albo stwórz własny.
Hostur
 
Posty: 685
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Umieranie w Multiplyer

Postprzez WIN10 » 10 Mar 2019, 23:16

Tak postąpie. Dziękuję za pomoc.
WIN10
 
Posty: 42
Rejestracja: 27 Sie 2017, 18:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 3 gości