Przeskok nad obiektem i wykrywanie krzywego podłoża

Programowanie w Unity.

Przeskok nad obiektem i wykrywanie krzywego podłoża

Postprzez Ether_141 » 05 Sie 2018, 11:39

Mam już animację przeskakiwania przez obiekt, ale nie wiem w jaki sposób zrobić płynną zmianę pozycji podczas przeskakiwania przez obiekt w kodzie, ponieważ ta animacja odgrywa się w miejscu.

Od razu zapytam, w jaki sposób mogę sprawdzać, czy postać stoi na krzywym podłożu? Potrzebuję tego do stworzenia ześlizgiwania się postaci. Muszę wiedzieć w którym momencie odpalić animację ślizgu.
Ether_141
 
Posty: 316
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przeskok nad obiektem i wykrywanie krzywego podłoża

Postprzez EvilArev » 05 Sie 2018, 16:13

Jeśli animacja odgrywa się w miejscu to musisz sam poruszyć transformem roota.
Natomiast by wykryć krzywe podłoże, możesz zrobić Raycast w dół. Normalna powierzchni w miejscu Raycasta znajduje się w RaycastHit.normal.
EvilArev
 
Posty: 346
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przeskok nad obiektem i wykrywanie krzywego podłoża

Postprzez Ether_141 » 05 Sie 2018, 16:23

Dobrze, to chyba oczywiste, ale w jaki sposób? Czym? Vector3.Lerp? Kourtyna?
Ether_141
 
Posty: 316
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przeskok nad obiektem i wykrywanie krzywego podłoża

Postprzez EvilArev » 05 Sie 2018, 19:43

To nie jest tak, że jak wybierzesz jeden sposób to będzie ok, a jak drugi to zepsujesz grę. Wybierz ten, który lepiej odpowiada konstrukcji twojego kontrolera. Ja pewnie bym wybrał transform.position = Vector3.Lerp(a, b, t) i w ramach trwania konkretnego stanu zwiększałbym t o Time.deltaTime co klatkę.
EvilArev
 
Posty: 346
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przeskok nad obiektem i wykrywanie krzywego podłoża

Postprzez Palanthir » 05 Sie 2018, 20:42

Najlepiej robić to na rigidbody i addforce albo velocity. Wtedy też ślizganie będzie działać automatycznie ze śliskim materiałem.
Palanthir
 
Posty: 79
Rejestracja: 31 Sie 2017, 16:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron