Dodawanie do stworzonego obiektu...!

Programowanie w Unity.

Dodawanie do stworzonego obiektu...!

Postprzez szapiel104 » 18 Sie 2017, 17:21

Witam,
przejdę odrazu do tematu. Posiadam w grze sklep, gdzie po zakupieniu danego obiektu pojawia się on w wyznaczonym miejscu. Niestety ten obiekt tworzy się z Prefab, w którym nie mogę przypisać gracza i innych rzeczy:

http://wstaw.org/w/4ChV/

Pytanie brzmi: Da się za pomocą skryptu przypisać do obiektu w trakcie gry GRACZA, KAMERĘ... itd?
szapiel104
 
Posty: 22
Rejestracja: 13 Maj 2015, 14:24
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dodawanie do stworzonego obiektu...!

Postprzez Hostur » 18 Sie 2017, 18:22

Chyba nie rozumiem Twojego pytania, screen też nie przedstawia nic konkretnego. Obiekt z prefaba to obiekt z prefaba, jak ma na sobie skrypty z publicznymi zmiennymi to możesz się do nich odwołać nie rozumiem chyba istoty problemu.
Hostur
 
Posty: 472
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dodawanie do stworzonego obiektu...!

Postprzez kamilll » 18 Sie 2017, 23:12

Też nie do końca rozumiem, chyba chodzi ci o pobranie obiektu gracza i kamery do skryptu umieszczonego w obiekcje tworzonym z prefaba.

możesz np tak przeszukując całą scenę
https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... .Find.html
kamilll
 
Posty: 5
Rejestracja: 01 Sie 2017, 23:12
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dodawanie do stworzonego obiektu...!

Postprzez Kaze47 » 21 Wrz 2017, 10:52

Po stworzeniu obiektu możesz ustawiać jego parametry nawet jak to prefab. Pisane z głowy mogą być literówki.
GameObject temp = Instantiate(prefab);
temp.GetComponent<TrowObject>().player = playerRef;//referencja do obiektu gracza
temp.GetComponent<TrowObject>().playerCam = playerCamRef;//referencja do obiektu kamery
Kaze47
 
Posty: 29
Rejestracja: 23 Sty 2017, 14:40
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 8 gości