Problem ze skryptem na poruszanie

Programowanie w Unity.

Problem ze skryptem na poruszanie

Postprzez patryksz14 » 10 Wrz 2017, 20:25

Witam, niedawno postanowiłem spróbować i pobawić się z unity. Dopiero uczę się programować, jak i tworzyć gry. Staram się sam napisać prosty skrypt na poruszanie postaci (choć kilka skopiowałem ze strony, ale to już nieważne ;) ), i wygląda on następująco:
void Update()
{


var x = Input.GetAxis("Horizontal") * Time.deltaTime * 150.0f;
var z = Input.GetAxis("Vertical") * Time.deltaTime * 3.0f;
float g = -1f * Time.deltaTime;
transform.Rotate(0, x, 0);
transform.Translate(0, 0, z);
CharacterController controller = GetComponent<CharacterController>();
if (!controller.isGrounded)
{
transform.Translate(0, g, 0);
}
}
Postać unosi się od razu po odpaleniu do góry, a gdy zmieniałem różne opcje przy obiekcie Terrain, opada, lecz nie zatrzymuje się na nim, tylko przenika przez niego i opada dalej. Co robię źle?
patryksz14
 
Posty: 1
Rejestracja: 10 Wrz 2017, 20:15
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem ze skryptem na poruszanie

Postprzez Marcel18 » 10 Wrz 2017, 22:20

Moje pytania... Czemu Ty to zapisujesz w varze, czemu komponent "wczytujesz " w update jak to jest nieoptymalne? Czemu Ty chcesz obracać swoją postać? I czemu Ty dałeś float g = - 1f*Time.deltaTime i dałeś if (!controller.isGrounded) (co oznacza, że jesli postać nie stoi na podłożu) wtedy "ściągnij" postać na dół... To tak nie działa... Polecam Ci poczytać sobie pierw o programowaniu a dopiero potem tworzyć gry... Ręce opadają jak się coś takiego czyta

Polecam Ci korzystać z fps controller swoją drogą
Awatar użytkownika
Marcel18
 
Posty: 45
Rejestracja: 20 Mar 2016, 21:59
Miejscowość: Lubliniec
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem ze skryptem na poruszanie

Postprzez dawid621 » 11 Wrz 2017, 14:53

Nie no co do tego g to akurat dobrze ma, powinno się nadawać dodatkową grawitacją dla CharacterclControllera, inaczej opada bardzo wolno, mimo dobrze ustawionej grawitacji w projekcie. Co do reszty skryptu to mogę powiedzieć tyle że to nie ma prawa działać. Ogarnij sobie jakiś podstawowy tutorial jak zrobic poruszanie się na CharacterControllerze.
dawid621
 
Posty: 119
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem ze skryptem na poruszanie

Postprzez Marcel18 » 11 Wrz 2017, 23:03

No dobra, może ma dobrze, ale i tak dziwnie to wygląda wg mnie ;p. Może już jestem nauczony standardów i dlatego tak dziwnie mi się na to patrzy :D
Awatar użytkownika
Marcel18
 
Posty: 45
Rejestracja: 20 Mar 2016, 21:59
Miejscowość: Lubliniec
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Skrypty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron