problem z kodem harpuna

Ogólne pytania na temat Unity3D

problem z kodem harpuna

Postprzez Morfeusz » 12 Wrz 2021, 16:31

Cześć,
W unity jestem nowy więc prosiłbym o darowanie sobie wyzywania itd.
znalazłem poradnik jak zrobić harpun no i działa dobrze, ale chciałem dodać funkcje, ze jak przytrzyma się "E" to postać zostanie przyciągnięta do punktu, w którym się zaczepił(harpun).

To mój kod (Wiem, ze krótki i fatalny ale jak mówiłem jestem nowy i zależy mi by się nauczyć więc z góry dziękuję za pomoc:))

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class pullingGrapple : MonoBehaviour
{
GrapplingGun grapplingGun;

public Transform player;
public float Speed = 40;

private void Awake()
{
grapplingGun = FindObjectOfType<GrapplingGun>();
}
private void Update()
{
Pull();
}

void Pull()
{
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.E))
{
transform.position = Vector3.MoveTowards(transform.position, grapplingGun.grapplePoint, Time.deltaTime * Speed);
}
}

}
Morfeusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 12 Wrz 2021, 16:20
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: problem z kodem harpuna

Postprzez Wichur » 12 Wrz 2021, 17:23

GetKeyDown działa tylko raz na stan przycisku
GetKey działa w każdej klatce

Nie pamiętam jak działa MoveTowards ale możesz to zamienić na Lerp z uzyciem Input.GetKey, powinno pomóc

Edit: już wiem, MoveTowards jest liniowe
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 159
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

cron