Kiedy różne płaszczyzny stykają się ze sobą to linia styku jest zwykle ostra jak żyletka, co wygląda bardzo sztucznie. Np. ściana na styku z piaskiem, głaz na styku z ziemią, czy nawet cokół na styku z chodnikiem. W rzeczywistości na ścianie czy kamieniu jest jakieś przyciemnienie, zabrudzenie, zadrapania, liście, kurz itp. Jak podchodzicie do tego ?
Przychodzą mi na myśl taki rozwiązania:
1. Nie zawracam sobie tym głowy, to nie ma znaczenia w grze, wymaga zbyt dużo pracy.
2. Przygotowuję szczegółowe textury w Gimp/PS z "brudami" (lub ściągam z interentu), precyzyjnie układam je na obiektach np. w Blenderze i dopiero eksportuję do UNITY.
3. Stosuję dodatek taki jak np. EasyDecal z Assets Store i obkładam ścianę "brudami" ściągniętymi z internetu (pliki png z przezroczystością)
4. Używam pakietu PolyBrush gdzie mogą miejscowo zamalowywać jedną teksturę drugą teksturą.
5. Funkcja Ambient Occlusion daje przyciemnienie "po kątach" i to mi wystarczy. W pakiecie Post Processing można nawet zadać kolor tym przyciemnieniem.
6. Używam jeszcze innego dodatku lub sposobu.
Pozdrawiam