Problem z animowaniem części broni

Ogólne pytania na temat Unity3D

Problem z animowaniem części broni

Postprzez GreQu » 19 Paź 2020, 15:11

Od paru dni próbuje dowiedzieć się co robię nie tak w animacji broni, chodzi mi o możność poruszaniem magazynkiem. Problem polega na tym że w animacji wszystko jest git, jednak gdy odpalę grę wezmę broń w dłoń to sam magazynek się nie rusza a broń jak najbardziej :? Jakby animacja nie mogła znaleźć magazynka, i tu pojawia się moje pytanie zna ktoś sposób w jaki mogę zrobić tą animację? Co zrobiłem źle, co mógłbym poprawić aby to sensownie działało :?:

Tutaj link do nagrania pokazujący błąd \
https://youtu.be/CsUik_BX7Qc

Link do zdjęcia "Hierarchy" \/
https://zapodaj.net/828968a7f971c.png.html
GreQu
 
Posty: 16
Rejestracja: 07 Wrz 2020, 21:53
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części broni

Postprzez EvilArev » 20 Paź 2020, 01:02

Być może twoja wstępna diagnoza, że animacja nie może znaleźć magazynka, jest słuszna... Żeby ją potwierdzić - w trakcie gry zaznacz obiekt z animatorem i otwórz okno animacji (Ctrl+6). Jeżeli w hierarchii są jakieś obiekty, których animacja nie może znaleźć, to w oknie animacji ich nazwy (ścieżki) będą wypisane żółtym kolorem.
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części brosni

Postprzez GreQu » 20 Paź 2020, 07:22

I moja teoria się potwierdziła, nie wykrywa tego elementu \/

https://zapodaj.net/2dc2ee20d3763.png.html

Ciekawe jest to że po zresetowaniu komponentu Animatora gdy broń mam już w dłoni, wszystko wraca do normy czyli animacja działa :?: Jest jakiś sposób aby animator odświeżał się na bieżąco?
GreQu
 
Posty: 16
Rejestracja: 07 Wrz 2020, 21:53
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części broni

Postprzez Ether_141 » 20 Paź 2020, 11:39

A nie modyfikujesz gdzieś nazwy czy rodzica tego magazynka? A może w ogóle usuwasz go i tworzysz na nowo?
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 524
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części broni

Postprzez GreQu » 20 Paź 2020, 16:22

Przy podnoszeniu zmieniam warstwę na której wyświetlana jest broń
GreQu
 
Posty: 16
Rejestracja: 07 Wrz 2020, 21:53
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części broni

Postprzez GreQu » 20 Paź 2020, 16:30

Spróbowałem wyanimować broń po podniesieniu (Z odpaloną grą), w okienku animacji jest wszystko git i gdy manualnie przełączę się na inną animacje, poprzednio lekko edytując animacje z przeładowaniem broni, wszystko w grze działa poprawnie, magazynek się rusza, do momentu kiedy wyłączę grę i odpalę ją ponownie w tedy operację musze ponowić, lub znowu w grze manualnie wyłączyć komponent animatora i go znowu odpalić.
Gra = projekt
GreQu
 
Posty: 16
Rejestracja: 07 Wrz 2020, 21:53
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części broni

Postprzez GreQu » 27 Paź 2020, 22:34

Ktoś jakieś pomysły co mogę zrobić?
GreQu
 
Posty: 16
Rejestracja: 07 Wrz 2020, 21:53
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z animowaniem części broni

Postprzez EvilArev » 28 Paź 2020, 16:55

Spróbuj wyłączyć i włączyć Animatora w skrypcie, przed odpaleniem animacji. Jeśli to nie pomoże, to spróbuj jeszcze z Coroutine i daj odstęp jednej ramki pomiędzy wyłączeniem, a włączeniem Animatora.
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość

cron