Unity C# usuwanie obiektu na który się patrze?

Ogólne pytania na temat Unity3D

Unity C# usuwanie obiektu na który się patrze?

Postprzez Robot 12 » 19 Wrz 2020, 19:58

Hej stworzyłem kod który sprawdza czy patrzę się na jakiś obiekt.
Kod: Zaznacz wszystko
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
 
public class hover_checking : MonoBehaviour
{
    [SerializeField] private string selectableTag = "selectable";
 
    public Camera camera;
    public GameObject text;
    void Update()
    {
        door();
    }
 
    void door()
    {
        RaycastHit hit;
        Ray ray = camera.ScreenPointToRay(Input.mousePosition);
 
        if (Physics.Raycast(ray , out hit, 10))
        {
            var selection = hit.transform;
            if(selection.CompareTag(selectableTag))
            {
                if(text != null)
                {
                    text.SetActive(true);
                }
            }
            if (!selection.CompareTag(selectableTag))
            {
                if (text != null)
                {
                    text.SetActive(false);
                }
            }
        }
        else
        {
            if (text != null)
            {
                text.SetActive(false);
            }
        }
    }
}

I nie wiem jak zrobić by usunęło obiekt na który się paczę. Z góry dziękuje.
Robot 12
 
Posty: 9
Rejestracja: 24 Mar 2020, 18:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Unity C# usuwanie obiektu na który się patrze?

Postprzez Hostur » 19 Wrz 2020, 20:18

Nie wynajduj koła na nowo, czym innym jest patrzenie na obiekt a czym innym dokładny raycast.
Masz właściwość "renderer.isVisible" lub tutaj funkcję w odpowiedzi z użyciem WorldToViewportPoint.
https://answers.unity.com/questions/463 ... dered.html

Usunęło masz na myśli destroy czy chwilowe wyłączenie ? tak jak robisz to z textem
https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... ctive.html
Hostur
 
Posty: 761
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron