Możliwość płynnej zmiany przezroczystości obiektu

Ogólne pytania na temat Unity3D

Możliwość płynnej zmiany przezroczystości obiektu

Postprzez keraliks » 23 Maj 2020, 07:49

Witam,
Mam banalne pytanie, ponieważ pierwszy raz mam stycznosc z Unity, korzystam z tego programu tylko przy tworzeniu projektu na studia i nie za bardzo ogarniam :/

Jak stworzyć możliwość płynnej zmiany przezroczystości obiektu 3d za pomocą Ul slidera lub innego narzędzia?
Z góry dzięki za pomoc
keraliks
 
Posty: 1
Rejestracja: 23 Maj 2020, 07:45
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Możliwość płynnej zmiany przezroczystości obiektu

Postprzez Hostur » 23 Maj 2020, 09:40

wklep w jutubach, unity shader grahp material transparency, znajdziesz bez problemu jak zrobic transparentny obiekt w unity czego potrzebujesz to input do shadera, który ustawia stopień transparentności ustawiany z poziomu skryptu to słaby temat na forum zobacz sobie kilka tutoriali z shader graph i unity transparent material
Hostur
 
Posty: 761
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Możliwość płynnej zmiany przezroczystości obiektu

Postprzez EvilArev » 23 Maj 2020, 12:36

Przy czym shader graph nie działa dla domyślnego pipeline'u renderującego. Potrzebny będzie skrypt, ale dość prosty. Po pierwsze, materiał na obiekcie musi być transparentny (Standard shader możesz ustawić na Transparent albo Fade). Po drugie - zrób sobie skrypt z publiczną metodą przyjmującą float jako parametr. W niej ustaw kolor materiału ( https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... Color.html ) korzystając z parametru. W Sliderze możesz wywołać metodę w tym skrypcie (musi być dołączony do obiektu, oczywiście) automatycznie przekazując wartość Slidera jako parametr (Slider -> On Value Changed (single) - metoda powinna być widoczna w grupie "Dynamic").
https://docs.unity3d.com/Packages/com.u ... lider.html
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość