Opis do tekstur znajdujących się w suwaku

Ogólne pytania na temat Unity3D

Opis do tekstur znajdujących się w suwaku

Postprzez Krzychu-M » 05 Lis 2019, 18:49

Cześć,

czy wie ktoś może w jaki sposób można dodać ,,dymki'' z opisem w środowisku Unity ?
Zależy mi na tym, aby po kliknięciu na daną teksturę znajdującą się w suwaku, pojawiał się jej opis, we wcześniej wspomniany sposób.

Pozdrawiam
Krzychu-M
 
Posty: 33
Rejestracja: 06 Sty 2019, 12:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opis do tekstur znajdujących się w suwaku

Postprzez Ether_141 » 05 Lis 2019, 19:51

No to zwykły game object i w momencie kliknięcia aktywujesz, a potem deaktywujesz kiedy chcesz...
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 465
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opis do tekstur znajdujących się w suwaku

Postprzez Krzychu-M » 09 Lis 2019, 11:21

Czy potrzebny jest na to jakiś skrypt ? Czy mógłbyś mi to dokładniej wytłumaczyć?
Krzychu-M
 
Posty: 33
Rejestracja: 06 Sty 2019, 12:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Opis do tekstur znajdujących się w suwaku

Postprzez Ether_141 » 09 Lis 2019, 12:24

https://docs.unity3d.com/Manual/script- ... igger.html
https://docs.unity3d.com/Manual/script-Button.html

Potrzebujesz skryptu, który będzie aktywował i dezaktywował ten "dymek" w wybranym przez Ciebie momencie, np:

Kod: Zaznacz wszystko
using UnityEngine;

public class ShowInfo : MonoBehaviour {

    [SerializeField] private GameObject info;

   public void Show ()
    {
        info.SetActive(true);
    }

    public void Hide ()
    {
        info.SetActive(false);
    }

}



Są tu dwie funkcje: Show() która aktywuje GameObject i Hide() która go ukrywa. Teraz musisz sobie dobrze wszystko ustawić na scenie, czyli zrobić w odpowiednim miejscu te dymki, wrzucić je do zmiennej, skrypt nanieść na np. ten suwak, dodać też EventTrigger z eventami PointerEnter, PointerExit i wrzucić tam te dwie funkcje. Możesz też użyć Button zamiast EventTrigger i w evencie Click dać funkcję Show() i potem jakoś jeszcze wołać Hide(), to jak sobie chcesz. To tak z grubsza, łopatologicznie i najprościej jak się da. Można to zrobić na wiele innych sposobów, np. jakimiś animacjami czy coś, użyć jednego dymka i zmieniać jego pozycje i tekst, żeby nie robić tysiąca dymków z innymi informacjami. Mam nadzieję, że sobie poradzisz, jak coś to pytaj.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 465
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron