Multiplayer na Przegladarce

Ogólne pytania na temat Unity3D

Multiplayer na Przegladarce

Postprzez wowek12 » 07 Wrz 2019, 17:01

Hej!
Zrobilem prosta gre multiplayer i gdy tworze builda na PC wszystko dziala poprawnie.
LECZ chcialem aby ta mini-gierka dzialala na przegladarce wiec zbuduwalem ja na WebGL i wrzucilem na hosting.
Po odpaleniu strony dzieje sie cos takiego jak w zalaczniku( nie ma tak jakby czcionki i nie dziala Network HUD).

Moje pytanie brzmi co jest tego powodem i jak to naprawic aby ta gra dzialala na przegladarce.
wowek12
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Cze 2019, 19:05
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Multiplayer na Przegladarce

Postprzez patrykas1000 » 11 Wrz 2019, 23:34

Nie dodałeś tego załącznika.
Co do Networkingu w WebGL to nie wiem za wiele, ale na WebGL nie możesz po prostu zrobić servera. Musisz odpalić jakiś server chodzący niezależnie od przeglądarki (np. Build PC czy nawet oddzielny program) i wtedy gra WebGL będzie się łączyć z tym właśnie serverem jako klient.

Networking z Unity normalnie działa na UDP ale WebGL nie wspiera takich rozwiązań i używa Web socket, więc jeżeli chcesz pozwolić na grę miedzy przeglądarką a innym typem builda musisz zaznaczyć opcje "Use Websockets" w komponentach networkingu.


Z bardziej technicznych rzeczy to:
Biblioteki System.Net i UnityEngine.Network nie działają w WebGL.
Jeżeli komunikujesz z użyciem UnityEngine.WWW a server jest na innej domenie lub innym IP to musisz do odpowiedzi HTTP dodać odpowiednie nagłówki bo inaczej przeglądarka wyrzuci błąd.
patrykas1000
 
Posty: 346
Rejestracja: 16 Sie 2013, 21:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości