Symulacja systemu stereo wizyjnego dwóch kamer w unity

Ogólne pytania na temat Unity3D

Symulacja systemu stereo wizyjnego dwóch kamer w unity

Postprzez blaszczak » 21 Maj 2019, 14:40

Witam, mam do zrobienia symulacje ruchu robota inspekcyjnego korzystającego z dwóch kamer i teraz kieruje do was swoje pytanie, czy jest możliwość aby w Unity do mojego robota dodać dwie kamery (dostępne w środowisku) i przetwarzać obraz (obliczać odległość od pewnych obiektów)?

Nie mogę skorzystać z gotowych komponentów. Zrobienie takiej symulacji wykorzystując położenie w przestrzeni i wykrywanie kolizji nie stanowiło dla mnie problemu, lecz to co zrobiłem nie zostało zaakceptowane..

Proszę o pomoc.
blaszczak
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Maj 2019, 14:27
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulacja systemu stereo wizyjnego dwóch kamer w unity

Postprzez Hostur » 21 Maj 2019, 18:27

Pewnie że możesz, pytanie czy chcesz to reprezentować wizualnie jeśli tak to w jaki sposób.
Jak wpiszesz w google render two cameras unity to znajdziesz podpowiedzi ale tak na prawdę do robienia "pomiarów" nie potrzebujesz kamery więc ciężko mi powiedzieć czego na prawdę potrzebujesz. Możesz mieć różnego rodzaju "czujniki" w swoim projekcie, które będą sprawdzać odległości, puszczać raycasty i robić co zechcesz. Jesteś w środowisku trójwymiarowym - robot potrzebuje kamery jako czujnika który zwraca mu jakieś informacje w silniku gry tego nie potrzebujesz. Musiałbyś określić zarzuty otrzymałeś od prowadzącego. Chodzi konkretnie o przetwarzanie obrazu?
Hostur
 
Posty: 733
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulacja systemu stereo wizyjnego dwóch kamer w unity

Postprzez blaszczak » 22 Maj 2019, 11:48

Ogólnie to robot o którym pisałem jest w trakcie tworzenia, ja natomiast dostałem zadanie stworzyć symulację jego poruszania. Muszę w tej symulacji sterować robotem przy pomocy obrazu z kamer, a obliczanie odległości od przeszkód ma się odbywać przez algorytm który go przetworzy i będzie w stanie w czasie rzeczywistym podawać odległość od przeszkody.
Mam wykorzystać stereowizję, gdyby to było w projekcie rzeczywistym to rozumiem założenia, ale w symulacji gdy środowisko daje mi dużo łatwiejsze rozwiązania to nie mam pojęcia jaki jest sens dodatkowo przetwarzać ten obraz i na jego podstawie..
Obgadam jeszcze tą opcję z prowadzącym, jak będę mieć chwilę to podeśle filmik z tego co zrobiłem do tej pory, żeby wizualnie przedstawić jak to ma działać.
blaszczak
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Maj 2019, 14:27
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulacja systemu stereo wizyjnego dwóch kamer w unity

Postprzez EvilArev » 22 Maj 2019, 21:53

Twój algorytm ma być użyteczny dla robota, który zostanie stworzony. Jedyne dane wejściowe, na których będzie mógł operować to właśnie obraz z kamer oraz ew. zmienne przegubowe. Tak czy inaczej nie będzie komunikatu OnTriggerEnter. Upraszczając swoje zadanie mógłbyś, w teorii, zrobić po prostu animację, ale przecież masz się czegoś nauczyć, prawda?
Google proponuje sporo materiałów, m.in. opracowań na ten temat, szukaj pod "distance/depth calculation from stereo images".
EvilArev
 
Posty: 381
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

cron