Problem z światłem po zbudowaniu gry

Ogólne pytania na temat Unity3D

Problem z światłem po zbudowaniu gry

Postprzez Darkis » 08 Mar 2019, 09:11

Cześć. Zrobiłem ostatnio grę na androida, wszystko ok. Skończona itp. Postanowiłem ją zbudować i wrzucić na telefon, by sprawdzić czy wszystko na pewno działa. I okazało się że nie.

W unity remote wszystko jest ok, w edytorze także, jednak jak zainstalowałem na telefon to nie działa światło. W sensie moją rakietę oświetla spot light a na scenie mam dużo pochodni, z których wychodzi point light. Wszystkie światła są realtime, nie baked. Zwiększenie pixel light count (jakoś tak) nic nie daje, ani zmienienie render na important.

Plz help
Darkis
 
Posty: 40
Rejestracja: 25 Mar 2018, 16:21
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z światłem po zbudowaniu gry

Postprzez patrykas1000 » 09 Mar 2019, 01:54

Unity remote niczym się nie różni od testowania w edytorze. Unity renderuje i oblicza wszystko na komputerze w edytorze i wysyła gotowy obraz na telefon, a telefon wysyła kliknięcia ekranu (żyroskop czy inne czujniki) do komputera. Remote przydaje się tylko przy testowaniu wejścia danych (przyciski, przechylenie ekranu itp.) i widoczności elementów na ekranie (to akurat można testować wygodnie w edytorze).

Co do problemu, wejdź w Edit > Project Settings > Player. Sprawdź ustawienia graficzne na urządzenia mobilne, może się okazać że te są na tyle niskie na telefon że nie pozwalają na renderowanie takich rzeczy.
Sprawdź też Edit > Project Settings > Quality, tam też może się okazać że masz ustawione za nisko rzeczy.
Sprawdź też czy po budowaniu na komputer jest ten sam problem. Może go nie ma, a może jest mniejszy, lub identyczny - to może cie jakoś naprowadzić na problem.

Jeszcze zdanie do edytora, Edytor żyje swoim życiem, on zawsze renderuje wszystko i obsługuje wszystko, po wybudowaniu niektóre elementy mogą się znacząco różnić np. z powodu ustawień, albo ograniczeń platformy. Z tego co mi wiadomo, to jak użyjesz w skrypcie bibliotek z C# typowo pod Windows'a (nie działających/nie istniejących na Linux'ie) to albo gra się nie wybuduje na Linux'a, albo nie będzie się uruchamiać na nim (popraw mnie ktoś jeżeli się mylę, ale to wydaje się dla mnie logiczne).

Jeszcze rada co do optymalizacji. Komputer nie lubi liczyć światła, im mniej mu każesz obliczać światła tym lepiej, opcja wypiekania światła jest pięknym cudem techniki więc korzystaj z niej ;) Jeżeli dobrze pokombinujesz to uda ci się połączyć wypieczone oświetlenie z dynamicznym oświetleniem (tzn. światło pochodni zostanie wypieczone, a rakieta i tak będzie mogła rzucać swoje dynamiczne światło)

Edit:
To że masz dużo źródeł światła może wyjaśniać pytanie z twojego wcześniejszego wątku - zredukuj ilość świateł i gra powinna budować się troszeczkę szybciej
patrykas1000
 
Posty: 338
Rejestracja: 16 Sie 2013, 21:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości