prefab z indywidualnymi zmiennymi?

Ogólne pytania na temat Unity3D

prefab z indywidualnymi zmiennymi?

Postprzez lucasso » 22 Sty 2019, 21:42

Hej,
uczę się kodowania oraz tworzenia w Unity i w międzyczasie robię taki mały projekcik na androida.
Do wszystkiego staram się dochodzić sam ale jest jeden problem z którym nie mogę się uporać.

Gra 2D. Mam prefab Samochod. W skrypcie dodane RB2D, velocity.y ustawione na 1f.
W osobnym obiekcie skrypt SpawnCar tworzy losowo w czasie prefab Samochod.

Wszystko fajnie działa. Po uruchomieniu gry tworzy się samochód co X losowych sekund, który jedzie do góry.
Problem pojawia się wtedy, gdy próbuje stworzyć obiekty Samochod z różnymi prędkościami.
Gdy w SpawnCar wywołam prefab Samochod poprzez FindObjectOfType a następnie wskażę zmienną float .speed, po czym dodam prędkość +1f co sekundę to wszystkie tworzące się obiekty Samochod przyjmują tę wartość.

Nie mam zielonego pojęcia jak tworzyć prefab Samochod z indywidualnie nadanymi parametrami (tutaj prędkość). Siedzę nad tym cały dzień, a zapewne wystarczy zmienić jakąś pierdołkę...
Byłbym ogromnie wdzięczny za nakierowanie.
lucasso
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Sty 2019, 21:06
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: prefab z indywidualnymi zmiennymi?

Postprzez Ether_141 » 22 Sty 2019, 21:58

Najlepiej to przy spawnowaniu tego prefaba sobie zmieniaj tą prędkość. Podejrzewam że tworzysz ten samochód za pomocą Instantiate. Po prostu przy tworzeniu tego auta zmieniaj prędkośc i tyle.

Kod: Zaznacz wszystko
GameObject newCar = Instantiate(car, pos, rot);
newCar.GetComponent<CarScripr>().speed = randomSpeed;


Można też oczywiście zmienić predkość już po zrespieniu auta, tak jak ty chciałeś to zrobić. Pewnie gdzieś popełniasz jakiś błąd logiczny i dlatego zmienia się speed w każdym aucie, ale to musiałbym cały kod zobaczyć. Lepiej jak zrobisz jak Ci napisałem. Mam nadzieję, że wszystko się uda. Powodzenia ;) Jak coś pytaj.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 409
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: prefab z indywidualnymi zmiennymi?

Postprzez lucasso » 23 Sty 2019, 13:03

Dokładnie tak robiłem, jednak popełniłem błąd logiczny. Niezbyt pięknie to napisałem i w sumie to sam nie wiem czego się mogłem spodziewać :) Wywaliłem wszystko i napisałem te 2 linie. Nic więcej nie trzeba. Dzięki za pomoc!
lucasso
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Sty 2019, 21:06
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości