Różne rozdzielczości na androida - sprite 2D

Ogólne pytania na temat Unity3D

Różne rozdzielczości na androida - sprite 2D

Postprzez Mitopek » 31 Gru 2018, 10:41

Witam, na wstępie chiałbym powiedzieć, że szukałem w miarę dużo na ten temat w internecie. Jednak do końca nie rozumiem dalej jak to zrobić. Minowicie chciałbym aby moja gierka na każdym telefonie pokazywała te same rzeczy - nie więcej ani nie mniej - zawsze ten sam teren. I z tego co na razie rozumiem są na to 2 sposoby:

1) Rozszerzam wszystko na cały ekran na każdym telefonie
lub
2) Tworze pewien obszar który jest na pewno widoczny na rozdzielczości 480x800 i w większych rozdzielczościach jedynie panele po boku się rozszerzają

Wydaje mi się, że o wiele lepszym sposobem jest nr 1), bo nie chcę sobie wyobrażać wielkości tych paneli na najszerszych ekranach :D

A więc skoro wybieram sposób 1) to nie rozumiem jeszcze kilku rzeczy dokładnie. A mianowicie - wiem że dobrym sposobem jest stworzenie spritów 1x, 2x i 4x. Ale o co w tym dokładnie chodzi? Tzn.

1) Czy nie byłoby to samo gdybym stworzył sprite największego dajmy na to 512x512? czy mniejsze by sie nie dostosowały?
2) A jeśli tak nie jest i lepiej go pomniejszyć w programie którym tworze sprite to czy mam to zrobić jakimś specjalnym sposobem czy co? Bo nie rozumiem czemu tego sprite wtedy mam pomniejszać akurat np w gimpie, a może w ogole mam go tworzyć na nowo ale no chyba tak nie jest :D
3) Skąd w ogóle wiedzieć kiedy użyć 1x, 2x i 4x - bo raczej nie chodzi tutaj o wielkość a jedynie o ilość pikxeli w obrazku, bo wielkości są mniejwięcej podobne co nie?
Mitopek
 
Posty: 15
Rejestracja: 03 Mar 2018, 21:54
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Różne rozdzielczości na androida - sprite 2D

Postprzez Palanthir » 31 Gru 2018, 11:39

Nie wiem czy jest sens się tak bawić skoro prym wiedzie ratio 16 : 9, ewentualnie wziąć pod uwagę 16 : 10.
Ale to są inne proporcje, więc wydaje mi się, że jeśli nawet przeskalujesz obiekty odpowiednio, to będą nieforemne.
Palanthir
 
Posty: 96
Rejestracja: 31 Sie 2017, 16:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość