Przejście na unity

Ogólne pytania na temat Unity3D

Przejście na unity

Postprzez forsberg » 22 Gru 2018, 16:12

Witajcie,

Jestem programistą i rozważam przejście na Unity.

Zastanawia mnie jednak kilka rzeczy - będę wdzięczny za obiektywne odpowiedzi:
- czy gry 2D mają wystarczające wsparcie w Unity (w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań)?
- czasem widziałem na Android tzw. "splash screen" przed włączeniem gry z logo Unity - wygląda to amatorsko szczerze mówiąc :) - zastanawiam się czy można je usunąć?
- jak wygląda sprawa z dostosowaniem gry do urządzeń Android i iOS - czy dużo trzeba pracy, by je dostosować do obu?
- a co jeśli chodzi o dostosowanie gry do różnych rozdzielczości ekranów? Czy dużo jest z tym pracy? Czy system robi to w miarę automatycznie (np. wykorzystując odpowiednie wersje grafiki)
- jak wygląda sprawa wrzucenia gry do marketplace? są tutaj jakieś ograniczenia?
- jeśli chciałbym w grze (powiedzmy darmowej) sprzedawać dodatkowe "przedmioty wirtualne" (Google i Apple marketplace'y), czy można to łatwo zrobić w Unity, czy framework wspiera takie rozwiązania?
- jak dużo trzeba pracy dla programisty, który zna języki programowania (w tym C#), by zrobić pierwszą grę 2D?
- czy kupowanie licencji Unity jest warte zachodu? a nawet jeśli, czy mogę kupować ją w złotówkach?

dzięki.
forsberg
 
Posty: 1
Rejestracja: 22 Gru 2018, 15:55
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przejście na unity

Postprzez Hostur » 22 Gru 2018, 19:40

Hej, po pytaniach wnioskuje, że Unity jest dokładnie tym czego potrzebujesz. Rynek mobilny jest zdominowany przez Unity.
Splash screen jest we wszystkich grach, robionych na Unity bez licencji, licencja plus i pro dają możliwość wyłączenia splash screena.

Znając C# zrobienie pierwszej gry to kwestia przerobienia pierwszego lepszego tutoriala.
Licencje kupujesz poprzez spięcie konta z kartą płatniczą (teraz chyba wszystkie już tak działają) w postaci abonamentu więc jeśli nie chcesz splashscreena to musisz się liczyć z 35$ miesięcznie pobieranymi przynajmniej przez rok bo tyle trwa minimalny okres subskrypcji chyba że coś się zmieniło.

Do tego Unity ma wbudowany sklep z assetami, z plusem masz w nim rabaty możesz sklejać proste gry z gotowych assetów jeśli Cie to kręci :P

Rozdzielczości, buildy na iOS i Androida wszystko ogarniesz, wszystko ma APK do Unity, często specjalne wersje do tego silnika. Musisz jednak pamiętać, że żeby zbudować grę na iOSa musisz mieć system iOS. Tzn że development możesz prowadzić na windowsie ale nie zrobisz builda działającego na iphonie czy ipadzie z poziomu windowsa, to już sama polityka apple. Możesz jednak testować grę z edytora na podpiętym iphonie.
Hostur
 
Posty: 707
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 2 gości