Przejście na unity

Ogólne pytania na temat Unity3D

Przejście na unity

Postprzez forsberg » 22 Gru 2018, 16:12

Witajcie,

Jestem programistą i rozważam przejście na Unity.

Zastanawia mnie jednak kilka rzeczy - będę wdzięczny za obiektywne odpowiedzi:
- czy gry 2D mają wystarczające wsparcie w Unity (w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań)?
- czasem widziałem na Android tzw. "splash screen" przed włączeniem gry z logo Unity - wygląda to amatorsko szczerze mówiąc :) - zastanawiam się czy można je usunąć?
- jak wygląda sprawa z dostosowaniem gry do urządzeń Android i iOS - czy dużo trzeba pracy, by je dostosować do obu?
- a co jeśli chodzi o dostosowanie gry do różnych rozdzielczości ekranów? Czy dużo jest z tym pracy? Czy system robi to w miarę automatycznie (np. wykorzystując odpowiednie wersje grafiki)
- jak wygląda sprawa wrzucenia gry do marketplace? są tutaj jakieś ograniczenia?
- jeśli chciałbym w grze (powiedzmy darmowej) sprzedawać dodatkowe "przedmioty wirtualne" (Google i Apple marketplace'y), czy można to łatwo zrobić w Unity, czy framework wspiera takie rozwiązania?
- jak dużo trzeba pracy dla programisty, który zna języki programowania (w tym C#), by zrobić pierwszą grę 2D?
- czy kupowanie licencji Unity jest warte zachodu? a nawet jeśli, czy mogę kupować ją w złotówkach?

dzięki.
forsberg

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przejście na unity

Postprzez Hostur » 22 Gru 2018, 19:40

Hej, po pytaniach wnioskuje, że Unity jest dokładnie tym czego potrzebujesz. Rynek mobilny jest zdominowany przez Unity.
Splash screen jest we wszystkich grach, robionych na Unity bez licencji, licencja plus i pro dają możliwość wyłączenia splash screena.

Znając C# zrobienie pierwszej gry to kwestia przerobienia pierwszego lepszego tutoriala.