Kamera w grze 2.5D

Ogólne pytania na temat Unity3D

Kamera w grze 2.5D

Postprzez qrailer » 21 Lis 2018, 14:51

Cześć!

Mam pytanie odnośnie do kamery w Unity.
Chciałbym zrobić grę w rzucie 2.5D ze stałą kamerą. Przykładem takich gier mogą być produkcje na NES-a (pegasusa), takie jak: Double Dragon, River City Ransom czy Teenage mutant ninja turtles.

W takim silniku postać jest zwykłym płaskim spritem, która może poruszać się w 8 kierunkach. Oprócz tego może również skakać. Czyli jest to coś na zasadzie zwykłej platformówki 2D, ale z głębią (możliwością poruszania się po osi Z).

Tło jest również zwykłym płaskim spritem.

Przeszukując Internet, natrafiłem na różne rozwiązania. Podobno najlepszym i najłatwiejszym z nich jest stworzenie projektu 3D i ustawienie kamery jako orthographic.

Niestety nie wiem, jak należy ustawić tę kamerę, by obiekty nie były zbyt duże, pod jakim kątem ją ustawić, by tło wypełniało cały ekran itd.

Image

Dla przykładu zamieściłem screen z gry River City Ransom. Jak osiągnąć taki efekt w Unity?
qrailer
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Lis 2018, 14:26
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Kamera w grze 2.5D

Postprzez simple » 22 Lis 2018, 12:09

3D i ustawienie kamery jako orthographic.


no to jest chyba jedyne rozwiazanie. ewentualnie mozna nie orthographic, jesli chce sie uzyskac jakies paralaxy w tle.

Niestety nie wiem, jak należy ustawić tę kamerę, by obiekty nie były zbyt duże, pod jakim kątem ją ustawić, by tło wypełniało cały ekran itd.


Kąt do takiej gry to zwyczajnie, pozycja 0,0,0 w kierunku 0,0,1.

Natomiast jak chcesz miec efekt ze SNESa, to zrob rozdzielczosc takiego np 320x256.

ortographicsSize liczy sie dosc prosto.
(x / ((( x / y ) * 2 ) * s ))

czyli jak chcesz uzyskac efekt o rozmiarach takiego 320x256. to w ortographicsSize dajesz wynik z (320 / (((320 / 256) * 2) * s);
's' = s to reference size. defaultowo unity ustawia 100. i to zmieniasz wedlug wlasnego widzimisie.
simple
 
Posty: 8
Rejestracja: 20 Wrz 2018, 09:10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Kamera w grze 2.5D

Postprzez Ether_141 » 23 Lis 2018, 16:01

Wydaje mi się, że dałoby radę to również rozwiązać jako normalą grę 2D. Po prostu postać może się poruszać po osi X i Y. Ograniczas jej ruch tylko do tej ścieżki i tyle. Masz 8 kierunków.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 380
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Kamera w grze 2.5D

Postprzez qrailer » 27 Lis 2018, 11:37

Dzięki bardzo za odpowiedzi!

simple napisał(a):
3D i ustawienie kamery jako orthographic.


no to jest chyba jedyne rozwiazanie. ewentualnie mozna nie orthographic, jesli chce sie uzyskac jakies paralaxy w tle.

Niestety nie wiem, jak należy ustawić tę kamerę, by obiekty nie były zbyt duże, pod jakim kątem ją ustawić, by tło wypełniało cały ekran itd.


Kąt do takiej gry to zwyczajnie, pozycja 0,0,0 w kierunku 0,0,1.


Masz na myśli takie ustawienia? Wtedy jest skierowana w zasadzie prosto.

Image

simple napisał(a):Natomiast jak chcesz miec efekt ze SNESa, to zrob rozdzielczosc takiego np 320x256.

ortographicsSize liczy sie dosc prosto.
(x / ((( x / y ) * 2 ) * s ))

czyli jak chcesz uzyskac efekt o rozmiarach takiego 320x256. to w ortographicsSize dajesz wynik z (320 / (((320 / 256) * 2) * s);
's' = s to reference size. defaultowo unity ustawia 100. i to zmieniasz wedlug wlasnego widzimisie.


Spróbuję z takimi ustawieniami, nie spotkałem się z tym wzorem wcześniej.

Ether_141 napisał(a):Wydaje mi się, że dałoby radę to również rozwiązać jako normalą grę 2D. Po prostu postać może się poruszać po osi X i Y. Ograniczas jej ruch tylko do tej ścieżki i tyle. Masz 8 kierunków.


Chyba nie do końca. Co wtedy ze skokiem?
qrailer
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Lis 2018, 14:26
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości