Słaba jakość grafiki w unity3d.

Ogólne pytania na temat Unity3D

Słaba jakość grafiki w unity3d.

Postprzez TreektusPL » 19 Lis 2018, 19:02

Witam.
Jak osiągnąć najlepsze ustawienia importowanej grafiki w unity3d? Aktualnie robię proste grafiki przycisków w programie inkscape i niestety jak umieszczę je w unity jako przycisk to grafika jest mocno pikselowa.

Tak ogólnie prezentuje się przycisk: https://zapodaj.net/5ef0acfe2dccc.png.html
Jest on o rozmiarach: 528x496
TreektusPL
 
Posty: 37
Rejestracja: 23 Wrz 2018, 20:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Słaba jakość grafiki w unity3d.

Postprzez Ether_141 » 19 Lis 2018, 20:19

Tutaj wygląda ok. Pokaż lepiej jak to się ma w Unity? Jeśli jest za mały w Unity to mogą się takie rzeczy dziać.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 427
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Słaba jakość grafiki w unity3d.

Postprzez TreektusPL » 19 Lis 2018, 21:52

No przycisk jest dość mały ale jak zmienię skalę na większą to i tak jest nadal pikseloza.
Tak się prezentuję w unity: https://zapodaj.net/3cd5f14daaa02.png.html
Tak są ustawienia: https://zapodaj.net/a334ac2b23ba0.png.html
TreektusPL
 
Posty: 37
Rejestracja: 23 Wrz 2018, 20:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Słaba jakość grafiki w unity3d.

Postprzez EvilArev » 19 Lis 2018, 23:41

Wyświetlasz obraz o szerokości ponad 500 pikseli na obszarze ok. 60 pikseli. Algorytm skalujący po prostu nie daje sobie rady z tak dużą różnicą. Włącz mip-mapy w opcjach importu tekstury, lub eksportuj ją z Inkscape w rozdzielczości bliższej temu co faktycznie ma być użyte w grze.
EvilArev
 
Posty: 377
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Słaba jakość grafiki w unity3d.

Postprzez Wichur » 20 Lis 2018, 05:50

Albo w "max size": daj na 128 lub 64
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 122
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Słaba jakość grafiki w unity3d.

Postprzez EvilArev » 20 Lis 2018, 22:19

Unity skaluje wtedy algorytmem nearest neighbour, który przy cztero- lub ośmiokrotnej różnicy rozmiaru skutkuje dość wyraźnymi artefaktami.
EvilArev
 
Posty: 377
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 4 gości