komponent z drugiej sceny

Ogólne pytania na temat Unity3D

komponent z drugiej sceny

Postprzez Beryś » 15 Lis 2018, 10:46

hej

Są dwie sceny.
-scena1 menu
scena2- tresc

chciałbym żeby po wciśnięciu przycisku menu ładowała się scena i przy okazji coś się działo z obiektem. do obiektu jest przypisany skrypt i do funkcji z tego skryptu chcę się odwołać//
czyli na logikę robię w menu 1
Kod: Zaznacz wszystko
GameObject.Find("nazwaObiektu").GetComponent<nazwaSkryptu>().Finkcja();


Z góry dzięki
Beryś
 
Posty: 55
Rejestracja: 15 Sty 2016, 11:23
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: komponent z drugiej sceny

Postprzez Hostur » 15 Lis 2018, 12:56

1.
https://docs.unity3d.com/ScriptReferenc ... oaded.html

2. Uzyj datamodelu aby ustawić odpowiednią flagę.
Na nooba najprościej będzie Ci stworzyć statyczną klasę

Kod: Zaznacz wszystko
public static class SceneFlags
{
  public static bool DoSomething;
}

public class Mono1 : MonoBehaviour
{
  private void Awake()
  {
    SceneFlags.DoSomething = true;
    SceneManager.LoadScene(1);
  }
}

public class Mono2 : MonoBehaviour
{
  private void Awake()
  {
    SceneManager.sceneLoaded += (arg0, mode) =>
                {
                  if (arg0.name == "scena2" && SceneFlags.DoSomething)
                  {
                    SceneFlags.DoSomething = false;
                    DoSomethings();
                  }
                };
  }
}


Jakkolwiek, albo użyj DontDestroyOnLoad z paternem singletona.
Hostur
 
Posty: 670
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości