NavMeshe przy Triggerach

Ogólne pytania na temat Unity3D

NavMeshe przy Triggerach

Postprzez Elendirn » 12 Lis 2018, 16:24

Mam pewien problem otóż mój gracz... - NavMeshAgent blokuje się podczas wchodzenia na Trigger na tym trigerze, triggery mi służą do chowania dachu w lokacjach zamkniętych, wykonywania różnych sekwencji (cutscenek) oraz muzyki która w różnym terytorium się zmienia. Gracz ma założony Rigibody, triggery próbowałem je robić bardzo wysokie i bardzo niskie ale nic nie pomogło
"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 75
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: NavMeshe przy Triggerach

Postprzez Elendirn » 12 Lis 2018, 16:46

Chyba wiem o co chodzi, w grze mam rzut izometryczny ale taki po lekkim ukosie, jak trigger jest za niski to gracz klika w trigger i po prostu się na tym truggerze zatrzymuje, jak budynek jest od południa to ok bo mam ukos, jak od wschodu, północy czy zachodu to problem bo klika na ścianę. Wie ktoś jak możnabyło by to wyłączyć
"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 75
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: NavMeshe przy Triggerach

Postprzez Hostur » 13 Lis 2018, 06:19

totalnie nie zrozumiałem ale brzmi jak odpowiednie ustawienie ignorowanych layerów dla inputów myszki
Sterujesz poprzez raycast z mouse position na ziemie tak? Zastanów się w jakich przypadkach które warstwy raycat myszki musi ignorować i ustaw odpowiednie layery na triggerach.
Jeśli masz możliwość chodzenia po piętrach to layery na podłogach muszą być dynamiczne tzn. ignorowane kiedy jesteś na parterze ale łapane w momencie gdy jesteś już na piętrze.
Hostur
 
Posty: 670
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: NavMeshe przy Triggerach

Postprzez Elendirn » 13 Lis 2018, 16:06

O tak o to mi chodzi bo mam w grze system click to move działający na ray i jak kamera jest pochylona to ray się tworzy jakby na tej ścianie. Tak czy siak dziękuję za pomoc
Wystarczyło dąc layer - ignore raycast
"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 75
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości