Błędne animacje.

Ogólne pytania na temat Unity3D

Błędne animacje.

Postprzez TreektusPL » 30 Paź 2018, 19:44

Witam. Posiadam dość duży problem z animacjami w unity.

1.Stworzyłem prostą animację która powinna przemieszczać kolce góra-dół (kolce powinny się pojawiać i znikać). Gdy uruchomiłem grę kolce niestety zamiast się poruszać góra-dół poruszają się na boki.

Wszystko można zobaczyć na filmie:https://www.youtube.com/watch?v=dvsehm6_RoY&feature=youtu.be
W ustawieniach animacji mam zaznaczone "Generate Root Motion Curves at Runtime" oraz "Apply Root Motion".

2. Stworzyłem animację, która ma przemieszczać bloki w poziomie i niestety jeden z obiektów porusza się inaczej niż drugi a mają wszystko tak samo ustawione. Film: https://www.youtube.com/watch?v=8MgpDow ... e=youtu.be

Co może powodować takie problemy?
TreektusPL
 
Posty: 11
Rejestracja: 23 Wrz 2018, 20:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez Hostur » 31 Paź 2018, 06:05

trochę mało żeby coś powiedzieć ale w filmiku pierwszym kolce poruszają się góra dół w drugiej jego połowie także to chyba naprawiłeś?
Hostur
 
Posty: 663
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez TreektusPL » 31 Paź 2018, 16:41

W filmie pierwszym: https://www.youtube.com/watch?v=dvsehm6 ... e=youtu.be widać do sekundy 10 jak kolce się poruszają a dalej widać jak się poruszają podczas gdy podglądam animację w oknie od animacji (window>animation).
TreektusPL
 
Posty: 11
Rejestracja: 23 Wrz 2018, 20:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez Wichur » 01 Lis 2018, 08:21

Napisz co animujesz, pusty gameobject czy model, sprawdz czy gdzies nie masz rotacji 90stopni, Pokaz wiecej, jak wygada hierarchia i animator to cos się poradzi
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 104
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez TreektusPL » 23 Lis 2018, 18:02

Teraz zauważyłem, że kolce mają rotację w osi x -90 stopni więc to możliwe, że powoduje ten błąd. Ogólnie gdy przenoszę obiekt z blendera do unity to automatycznie ustawia mi się rotacja na -90. Da radę zrobić aby ustawiała się na 0 bez zmiany obrotu?
TreektusPL
 
Posty: 11
Rejestracja: 23 Wrz 2018, 20:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez Hostur » 23 Lis 2018, 21:21

Też się chętnie dowiem, graficy zawsze wzruszają ramionami
Hostur
 
Posty: 663
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez Ether_141 » 23 Lis 2018, 22:27

Nie jestem pewien ale w blenderze w opcjach eksportu może jest coś takiego.

@Hostur - też zawsze mnie denerwują graficy 3D. Dają jakieś dziwne modele z popsutą skalą albo axisami i męcz sie z tym i marnuj czas bo mówią że się nie da inaczej.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 380
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez EvilArev » 24 Lis 2018, 00:31

A programiści mówią, że "framework nie pozwala" jak mają dopisać kilka linijek kodu. Trzeba się nauczyć z tym żyć i poszerzać własną wiedzę na tyle by wiedzieć kiedy ktoś kłamie ;)

Wracając do tematu, konkretna opcja w Blenderze to eksport do FBX, a w opcjach zmiana osi "Forward" na "Z Forward" i zaznaczenie "!EXPERIMENTAL! Apply Transform".
EvilArev
 
Posty: 359
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Błędne animacje.

Postprzez Palanthir » 24 Lis 2018, 10:56

Też często się z tym spotykam i są to modele z asset stora.
Palanthir
 
Posty: 91
Rejestracja: 31 Sie 2017, 16:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 11 gości