Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Ogólne pytania na temat Unity3D

Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Postprzez Elendirn » 30 Wrz 2018, 16:24

Hej.
Czytałem dużo rzeczy na ten temat i nic nie znalazłem, aby normalnie zapisać grę i ją wczytać w Unity trzeba napisać dużo rzeczy, zdrowie, manę, xp, poziom etc. a co z questami i przeciwnikami a także ze zmiennością terenu w Unity. Mamy dajmy na przykład quest i jesteśmy w jego pewnym momencie, to co musimy zapisywać jego wszystkie boole, floaty etc. nie ma czegoś takiego aby zapisać całą scenę i wszystkie wartości w skryptach które są podpięte do obiektów w grze, albo zapis jednego obiektu w grze, który ma mnóstwo podpiętych pod siebie Childów które mają skrypty z zmiennymi i żeby zapisać to wszystko. Da się coś takiego zrobić czy będę musiał pisać milion linijek tekstu aby wszystkie floaty i wszystkich przeciwników, rzeczy niszczalne, przedmioty, npców, questy ich stany etc. podpiąć pod to. Absurd jakiś te zapisywanie w Unity, biorąc również pod uwagę to że może być przy tym tyle bugów i błędów jak w Divine Divinity :P
"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 58
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Postprzez Ether_141 » 30 Wrz 2018, 16:27

Raczej nie ma takiej możliwości. Trzeba każdą wartość zapisywać oddzielnie. Chociaż jest może jakiś asset który to umożliwia.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 360
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Postprzez Elendirn » 30 Wrz 2018, 18:23

Jako że z atrybuti, skilami, przedmiotami etc. Nue bedzue problemu to co z przeciwnikami i przedmiotami lub roznoscia terenu bo np. Niektóre elementy terenu moga aie zmieniać w zależności od decyzji gracza, a przeioty można podnoaić niszcząc je to jal wczytamy grę to te przedmioty i przeciwnicy znów się pojawią i jak to zrobić? Robił ktoś kiedyś coś podobnego
"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 58
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Postprzez Ether_141 » 30 Wrz 2018, 22:36

Jabym może zrobił to tablicami. Zapisywał do tablic przeciwników, przedmioty itd. razem z ich pozycjami czy właściwościami, a potem wczytywał te tablice i wszystkie właściwości tych obiektów.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 360
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Postprzez dawid621 » 01 Paź 2018, 11:29

Najprościej, ale stosunkowo mało wydajnie, będzie podczas wczytywania gry usunąć wszystkich przeciwników ze sceny i spawnować ich wczytując grę, jednocześnie nadając im odpowiednie zapisane wcześniej statystyki itp.
dawid621
 
Posty: 171
Rejestracja: 07 Sie 2016, 18:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jest jakiś sposób żeby zapisać wszystko?

Postprzez Elendirn » 01 Paź 2018, 16:17

Aż mi się taki mem przypomniał:
https://imgur.com/a/BcCcCEU
"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 58
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości