Problem z wyłączającą się funkcją skoku.

Ogólne pytania na temat Unity3D

Problem z wyłączającą się funkcją skoku.

Postprzez Parisin » 10 Paź 2017, 17:55

Cześć, mam dziwny problem. Mianowicie raz na 20-30 razy funkcja skoku się wyłącza zaraz po użyciu funkcji spawn point.
Sprawdzałem colidery , kod i testuje różne opcję od tygodnia.... Warto jednak zaznaczyć, że jestem początkującym... Miał ktoś z Was może podobny problem? Ręce mi już opadają.

Przygotowałem filmik by wszystko było jasne.
Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=vuz4CB3 ... e=youtu.be
Parisin
 
Posty: 2
Rejestracja: 14 Maj 2017, 21:56
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z wyłączającą się funkcją skoku.

Postprzez Marcin » 10 Paź 2017, 19:03

Z tego co widzę, to problem musi być z ustawianiem wartości zmiennej "isGrounded". Najprawdopodobniej z jakiegoś powodu najpierw następuje wejście w trigger i ustawienie tej flagi na wartość "true", a następnie wyjście z jakiegoś innego triggera i ustawienie tej wartości na "false" (mimo iż obiekt może być wciąż w triggerze, który ustawił tę wartość na "true"). Możesz spróbować to sobie zdebugować albo wypisywać komunikaty w momencie OnTriggerEnger/Exit w postaci:

Kod: Zaznacz wszystko
Debug.Log("OnTriggerEnter. Trigger object: " + other.name);


Analogicznie dla OnTriggerExit. W ten sposób sprawdzisz, jakie obiekty powodują przełączanie tej flagi oraz w którym momencie to następuje. Bezpieczniejszą opcją byłoby użycie funkcji "OnTriggerStay" lub wywoływanie raycastów w celu sprawdzenia, czy gracz jest uziemiony.
Marcin
 
Posty: 270
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem z wyłączającą się funkcją skoku.

Postprzez Parisin » 10 Paź 2017, 20:02

Cześć Marcin, bardzo Ci dziękuję !!! Gdybyśmy się kiedyś spotkali na jakiejś branżowej imprezie to stawiam 5 piwek!!! Tydzień czasu stracone w mega nerwach i wreszcie się udało! Zmieniłem typ w colliderze ziemi na OnTriggerStay2D i wszystko jest OK :) Wielkie dzięki !
Parisin
 
Posty: 2
Rejestracja: 14 Maj 2017, 21:56
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości