Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Ogólne pytania na temat Unity3D

Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez XvarioX » 06 Lis 2018, 18:19

Witam.
Chciałbym wiedzieć czy istnieje jakiś przycisk w unity dzięki któremu można by zapętlić daną funkcję.
Dla przykładu robię grę na telefon i skorzystałem z domyślnych przycisków z funkcją OnClick() w celu przemieszczenia ciała. Działa ona tylko raz, więc ciało przesuwa się o nieznaczną odległość.
Czy dałoby się zrobić tak aby zadziałała aż do puszczenia przycisku? Jeśli nie to co mógłbym użyć zamiast nich?
XvarioX
 
Posty: 26
Rejestracja: 02 Lut 2015, 23:15
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez Ether_141 » 06 Lis 2018, 19:08

Zrób sobie boola. W momencie kliknięcia ustawiaj na true, w momencie puszczenia buttona ustawiaj na false. Zrób w Update warunek, że jeśli bool = true to wykonuj jakąś funkcje.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 375
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez Hostur » 06 Lis 2018, 19:19

Użyj GetButton zamiast GetButtonDown lub GetKey zamiast GetKeyDown.
Hostur
 
Posty: 648
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez XvarioX » 06 Lis 2018, 19:27

ok. dzięki panowie
A tylko takie pytanko małe: Jak wczytać button do skryptu ? czy to niekonieczne ?
XvarioX
 
Posty: 26
Rejestracja: 02 Lut 2015, 23:15
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez Elendirn » 06 Lis 2018, 19:31

"Mister Elendirn"
Elendirn
 
Posty: 68
Rejestracja: 26 Mar 2017, 15:06
Miejscowość: Szczębżkoszewiszyce powiat Łękołowy
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez Ether_141 » 06 Lis 2018, 20:02

Hostur napisał(a):Użyj GetButton zamiast GetButtonDown lub GetKey zamiast GetKeyDown.


Jemu chodzi o UI button chyba.

Jak chcesz dostać dostęp do buttona w skrypcie musisz dodać bibliotekę UnityEngine.UI i zrobić zmienną typu Button, albo zdobywać component Button za pomocą GetComponent<Button>(), ale w tym przypadku nie potrzebujesz dostępu do Buttona z poziomu skryptu. Wystarczy component na buttonie Event Trigger.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 375
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Przycisk wykonujący akcję do jego puszczenia.

Postprzez Hostur » 07 Lis 2018, 08:05

To w sumie tak samo
Rejestrujesz na buttonie onpointerup i onpointerdown i obsługujesz lub podpinasz je z poziomu inspektora.
Z inspektora zawsze masz zagrożenie że się kiedyś rozepnie i nawet nie zauważysz albo nie będziesz pamiętać co i jak było pospinane więc jeśli spinasz rzeczy w inspektorze to bardzo dobrze je nazywaj zarówno obiekty na scenie jak i funkcje z którymi je bindujesz.
Hostur
 
Posty: 648
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości