Odwołanie do zmiennej z innej metody.

Ogólne pytania na temat Unity3D

Odwołanie do zmiennej z innej metody.

Postprzez TreektusPL » 10 Paź 2018, 18:49

Witam. Stworzyłem taki kod:
Kod: Zaznacz wszystko
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.SceneManagement;

public class Dead : MonoBehaviour {

    public void Start()
    {
        Scene level = SceneManager.GetActiveScene();
    }

    int live = 5;
    //public Transform Player;

    public void DeadEvent() {
        live = live - 1;

        Debug.Log("!!!!Ilość żyć: " + live);

        if (live <= 0)
        {
           
        }
    }
}


W kodzie występują dwie metody Start oraz DeadEvent.
Co muszę zrobić abym mógł odwołać się do zmiennej level w metodzie DeadEvent?
Chodzi mi o to, żebym mógł zrobić w zmiennej DeadEvent coś takiego:
Kod: Zaznacz wszystko
Debug.Log("!!!!Ilość żyć: " + live+level);
TreektusPL
 
Posty: 6
Rejestracja: 23 Wrz 2018, 20:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Odwołanie do zmiennej z innej metody.

Postprzez Ether_141 » 10 Paź 2018, 19:46

Musisz zadeklarować ją poza funkcją Start. Zrób zmienną "Scene level" w samej klasie i później w funkcji Start przypisuj do niej co tam chcesz.
Awatar użytkownika
Ether_141
 
Posty: 360
Rejestracja: 29 Sie 2015, 11:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Odwołanie do zmiennej z innej metody.

Postprzez Hostur » 11 Paź 2018, 08:23

Zrób sobie jakiś tutorial z podstaw programowania.
Zmienne, które deklarujesz wewnątrz funkcji są prywatnymi zmiennymi tejże funkcji są tworzone w momencie jej wywołania i giną w momencie wyjścia z funkcji.

Jeśli deklarujesz pole po za funkcją to jest to pole klasowe/strukturalne, które ma zasięg zależny od słowa kluczowego private/protected/internal/public
Nie ma sensu tłumaczyć tutaj takich rzeczy także odsyłam nie tyle do książek czy tutoriali a do stworzenia jakiegoś projektu (nie w unity) lub pobrania jakiegoś projektu z gita i pooglądania jak jest stworzony
Hostur
 
Posty: 634
Rejestracja: 05 Sie 2015, 07:36
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Wsparcie Unity

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości