Strona 1 z 1

Przejście na inny silnik

PostWysłany: 19 Kwi 2015, 20:49
przez Zwolin
Witam. Nie wiedziałem, w którym dziale mam napisać. A więc, ciężko jest zmienić silnik? Oczywiście oprócz faktu, że każdy silnik posiada inny język, którego używa się do oskryptowania gry. Są jeszcze jakieś inne bolesne zmiany?

Re: Przejście na inny silnik

PostWysłany: 19 Kwi 2015, 21:25
przez patrykas1000
Rzeczy które mogą się różnić na różnych silnikach:
Język programowania ( C#, C++, Java, UnityScript...)
Interfejs (lub jego brak) (Inspektor, Scena, a może też być silnik czysto tekstowy)
Biblioteki (Monobehaviour)
Możliwości (Grafika, I/O...)
Podstawowe komponenty dostarczane razem z silnikiem (Particle Emitter, Phisics, FPC...)
Platformy (Android, Windows, Linux...)
Cena/Licencja (płatna, free, demo...)
Platformy na których działa (może być sytuacja że na Windowsie nie odpalisz edytora. Unity nie działa na Linuxie)
można tak wymieniać cały czas, bardziej szczegółowo lub mniej...

Jeżeli interesuje cie tworzenie gier to raczej korzystaj z gotowych silników. Jeżeli jednak wolisz robić coś prostszego (albo bardzo proste gry) to zamiast szukać silników możesz pouczyć się jakiegoś języka np. C++, Java i napisać coś od zera lub z pomocą bibliotek. Gry z użyciem np. OpenGL (lub dla Javy LWJGL ).

Niezależnie co wybierzesz to żeby zrobić coś większego i tak bodziesz musiał się zmierzyć z programowaniem, nawet proste przeciągnij-upuść-edytuj może być w pewnym sensie programowaniem.

Re: Przejście na inny silnik

PostWysłany: 20 Kwi 2015, 05:26
przez Zwolin
Wiem. Programowanie to podstawa. Dzięki za pomoc