Symulator kolei (polskiej)

Tutaj możesz pochwalić się efektami swojego dzieła, lub poznać opinie innych.

Symulator kolei (polskiej)

Postprzez MasterMati » 24 Gru 2016, 19:10

Witajcie w Wigilię!

Chciałbym przedstawić Wam swój projekt symulatora polskiej kolei oraz wypromować swój kanał na TY:
https://www.youtube.com/channel/UCiRyIv ... YNLb9PyPcw

Chciałbym też poprosić o ocenę, budujące wskazówki dotyczące np. wydajności, ale także zwrócić się o pomoc:

Sprawne oko dostrzeże, że w niektórych testach (np. na początku #8) koła pociągu "wykręcają się" z torów!
Taka sytuacja następuje kiedy prędkość lokomotywy spada do 0, dlatego na żadnym teście nie wyhamowałem do 0.
Niestety rozwiązanie z którego teraz korzystam (tzn. koła nigdy się w pełni nie zatrzymują, w momencie zatrzymania podawana jest do kół moc 0.0001f, na tyle duża żeby przezwyciężyć opór) jest tymczasowe i słabe. Zastanawiam się nad skryptem, który wyłączałby komponent Rigidbody całej lokomotywy. Jeżeli ktoś z Was miał problem z zatrzymaniem kół to serdecznie proszę o pomoc.

Pozdrawiam wszystkich!
MasterMati
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Gru 2016, 18:55
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez Marcin » 25 Gru 2016, 00:27

Gra na razie wygląda przyzwoicie, jeżeli jest to oczywiście wczesny etap projektu. Masz już plany na to, jak będzie wyglądać rozgrywka? Jakie będą elementy? Będzie to prawdziwy symulator kolei czy bardziej casual? Co do Twojego problemu - wszystko zależy od tego, jak jest zaimplementowana mechanika jazdy takiego pociągu. Trudno Ci coś doradzić nie wiedząc, jak działa sam moduł realizujący funkcję poruszania pociągiem.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez patrykas1000 » 25 Gru 2016, 13:43

Tak jak Marcin powiedział, gra wygląda sensownie. Rzekłbym że nawet ładnie jak na tak wczesny etap produkcji. Jedyne co mnie lekko zniesmaczyło to zachowanie się całego pociągu w trakcie uderzenia w ciężarówkę. Niby fajnie, bo widać że łączenia między wagonami mogą puścić itp. Ale jednak pociąg uderzył, jechał dalej (chyba nawet bez większej zmiany prędkości) i po chwili 'dostał skrzydeł i zaczął skakać w powietrzu' :P Jak dla mnie, wyglądało to mało realnie, ale takie rzeczy można jeszcze dopracować.
Nie wiem jak wygląda u ciebie praca nad tym, ale powiem tak: Znajdź kogoś kto ci pomoże, chodziarz z jakimiś drobiazgami, ale jednak. Projekt wygląda na duży i nie chce mi się wierzyć że sam cały zrealizujesz.

Powodzenia i zrób to jak najlepiej :)
patrykas1000
 
Posty: 331
Rejestracja: 16 Sie 2013, 21:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez MasterMati » 25 Gru 2016, 15:44

Hmmm zastanawiam się czy to nie jest problem HingeJointów (wózki). W każdym bądź razie przed chwilą osiągnąłem kolejny sukces redukując liczbę komponentów Rigidbody z 14 do 3 na wagon (lokomotywę)! Popróbuję jeszcze ConfigurableJointem, zobaczę czy to coś zmieni.
MasterMati
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Gru 2016, 18:55
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez ValaAntha » 26 Gru 2016, 07:54

A opóźnienia w rozkładzie muszą być obowiązkowo, co to za polska kolej bez spóźnień ;)
Awatar użytkownika
ValaAntha
 
Posty: 479
Rejestracja: 17 Gru 2011, 03:37
Miejscowość: Olsztynek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez robotox1 » 13 Sty 2017, 18:26

Korzystałes z jakis assetów, na to, żeby pociąg jechał "po torach", czy sam to opracowałes?
Jeśli pomogłem nie zapomnij dać reputacji :)
robotox1
 
Posty: 53
Rejestracja: 04 Gru 2015, 20:18
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez Majkel » 14 Lut 2018, 09:27

Ja bym odwzorował jakieś najczęściej uczęszczane trasy ewentualnie uwzględnił najbardziej charakterystyczne punkty.
Majkel
 
Posty: 30
Rejestracja: 25 Lut 2016, 17:19
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Symulator kolei (polskiej)

Postprzez Wichur » 14 Lut 2018, 11:28

Bardzo fajnie to wyglada, rozwiazales temat hamowania? Moze bym cos pomogl. Uzywasz wheelcollidera czy wlasne kolo z metoda pacejki?
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 104
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Projekty w realizacji i ukończone

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości