[gotowe] Johnny Onion The Beta

Tutaj możesz pochwalić się efektami swojego dzieła, lub poznać opinie innych.

[gotowe] Johnny Onion The Beta

Postprzez MichaelP » 18 Sie 2014, 21:47

Witajcie, to mój drugi post na forum. Chciałbym zaprezentować swój pomysł na prostą grę, w ramach której uczę się trochę składać to wszystko że tak powiem "do kupy". Założeniem przy tworzeniu tej gry było po prostu połączyć swoje pierwsze co lepsze modele żeby wszystko było upchane w jednym i mógłbym za czas jakiś - o ile dożyję i będę w tym robił - spojrzeć na pierwszą produkcję i popatrzeć jaki mi się postęp wygenerował.

Link na indiedb - http://www.indiedb.com/games/johnny-onion

Pomysł na grę przyszedł tak trochę z czapy, myślałem, myślałem, aż od tego myślenia mi się sikać zachciało. Poszedłem do świątyni uryny i zadumy, i tam pomysł o Januszu Cebuli z Buraczewa spadł jak klocek w wodną otchłań rury ściekowej. No i miałem trochę dość wszędobylskiego wciskania cebulaków w internecie gdzie się da. Jak widać na screenach i filmie, gra byłaby kreskówkowa i prosta:

Video:
http://www.indiedb.com/games/johnny-oni ... -pre-alpha
Screenshots:
http://www.indiedb.com/games/johnny-oni ... p#imagebox
http://www.indiedb.com/games/johnny-oni ... 1#imagebox

Gra miałaby być nieco bardziej złożoną przeglądarkową "flashówką" (nie wiem jak to nazwać), dostępną również na andka oczywiście za darmo w ramach nauki. Interfejs przycisków na andku przypominałby pada do pegasusa z menu pauzy na czele.

Widok TPP, typowa strzelanka typu sieczka na punkty z atakującymi przeciwnikami jak zombie gdzie po zabiciu jednego odradza się dwóch następnych. Postaciami wrogimi byłyby - uwaga, zaskoczenie - humanoidalne buraki. Strzelanie na punkty, znajdźki na mapie z hp, amunicją, dodatkowymi punktami czy trybem psychomordor. na samym końcu po śmierci postaci możliwość powtórki lub zapisu swojego wyniku w tabelce {konsolowe zzz} i przejście do menu głównego, którym byłoby po prostu "press start" po załadowaniu gry w przeglądarce lub plików na androidzie.

Nie wiem co jeszcze mógłbym tu wcisnąć, nie wiem nawet czy pomysł mógłby się podobać, jednak potrzebowałbym trochę wsparcia/pomocy, i dlatego też oprócz prezentacji piszę na tym forum. Cóż, nie jestem programistą i potrzebowałbym silnej, pewnej, programistycznej ręki do przebrnięcia przez gąszcz kodu do tych jak najprostszych elementów składowych mojego indyka. Chciałbym o ile się da, oskryptować to w miarę proceduralnie (skrypt znajdźki ammo możliwy jako prefarb do umieszczenia w innych grach), i to jest chyba wszystko na czym się znam. No, i pochwalę się że w javie napisałem ponadprogramowe animacje do postaci, ale to wszystko.

Pozdrawiam, jeszcze raz witam na forum, życzę dobrej nocy i oby znalazła się zbłąkana duszyczka chętna do wsparcia mentalnego i fizycznego :) .

Edit:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ionTheBeta
No, są jeszcze problemy, ale grywalny projekt skończony, więc mówi się viola. Jestem świadomy paru problemów z grą, ale myślę że daje radę :> .
Ostatnio edytowany przez MichaelP, 02 Lut 2015, 16:25, edytowano w sumie 1 raz
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez bajtek » 19 Sie 2014, 12:31

Mi akurat pasuje taka rozgrywka i sam chciałem stworzyć coś podobnego tylko z inną 'fabułą' i bardziej nawalankę niż strzelankę, ale to po obecnym projekcie. W sumie chyba do takiej gry nie potrzeba mieć jakiejś mega wiedzy programistycznej (chyba żę na prawdę chciałbyś mocno realistyczne algorytmy przeciwników itd.), więc proponuję trochę zagłębić się w tą dziedzinę i może dasz radę sam to zrobić z pomocą forum jak coś nie będzie wychodziło. A taka wiedza z pewnością też przyda się w przyszłości, mimo że zajmujesz się bardziej grafiką niż programowaniem.

Co do gry to jest zarówno prosta, ale też mogłaby być fajna w grze jak to dopracujesz więc powodzenia ;)
Awatar użytkownika
bajtek
 
Posty: 212
Rejestracja: 09 Paź 2013, 06:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez MichaelP » 19 Sie 2014, 14:32

A jak to wygląda jak na mój "pierwszy raz z grą" ? Bo tak trochę nie za bardzo w tym się czuję...

Chociaż z drugiej strony masz rację z tym kodzeniem - w planie nie ma rzeczy, które nie byłyby najpewniej na jakimś tutku na youtubie :> .
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez bajtek » 19 Sie 2014, 14:59

A jak to wygląda jak na mój "pierwszy raz z grą" ?

Jak widać na screenach i filmie, gra byłaby kreskówkowa i prosta

No i taka właśnie jest więc na razie według mnie jest dobrze. Dokładna ocena będzie możliwa, jak już będzie można pograć i ogólnie ocenić rozgrywkę ;)
Awatar użytkownika
bajtek
 
Posty: 212
Rejestracja: 09 Paź 2013, 06:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez MichaelP » 19 Sie 2014, 15:54

Musiałbym z kimś poszukać wideotutki do odpowiednich "składowych" mojej gry, tylko nie wiem od czego zacząć. Najlepiej byłoby oskryptować strzelanie z pistoletu, amunicję i animację strzelania - postacie nie są humanoidami, więc nie ma na nich mecanim i nie jestem pewny czy da radę jedną hierarchię kości dać jako osobną warstwę. [osobno na celowanie i strzelanie.]
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez bajtek » 19 Sie 2014, 16:07

Najłatwiejsze chyba będzie napisanie skryptu na pojawianie się amunicji i innych bonusów. Wykorzystaj tutaj losowość żeby respiły się w różnych miejscach i w różnym czasie. Później skup się na nich, czyli dodaj różne rodzaje broni, amunicję, życie, obrażenia itd. Później zajmij się czymś trochę trudniejszym czyli cebulą - celowanie, strzelanie itd. No i na sam koniec spróbuj zrobić przeciwników też odradzających się w losowych miejscach (chyba że masz jakąś inną koncepcję, że np. z tego jednego martwego wychodzi dwóch kolejnych ale to już bez znaczenia). Później 'naucz ich' gonić za cebulą itd.. No i jak to wszystko zrobisz to już będzie dało się grać więc później już zostaje tylko dopieszczanie gry ;)

No a tak wgl to najlepiej zacznij od jakichś kursów C# lub JavaScript żeby mieć jakieś podstawy.
Awatar użytkownika
bajtek
 
Posty: 212
Rejestracja: 09 Paź 2013, 06:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez MichaelP » 19 Sie 2014, 17:17

Przeciwników chce spawnować zawsze w obrębie postaci [animacja spawnowania to będzie po prostu wychodzenie z ziemi], do tego chciałbym dać dwa world bossy czyli po prostu większe i mocniejsze podstawki dające więcej punktów. Broń na być tylko jedna, ten malutki pistolecik z bębenkowym magazynkiem na 75 pocisków, i dodatkowo cios specjalny po zabiciu 10-15 przeciwników, czyli kręcący się szczypiorek działający jak kosiarka.
Hmm, do mojej koncepcji trzeba by dodać prefarby animacji krwi 3d i bitmap z krwi, nie wiem tylko czy taka opcja jest możliwa.

Bonusy jakie chciałbym dodać to hp, amunicja, dodatkowe punkty, tryb psychol i to wszystko chyba. Dodatkowo jeszcze połączyć działania z dźwiękami będzie problem zwłaszcza że nie używam mecanim i ciężko jest na postaciach użyć animatora [przynajmniej ja nie mogłem]. No i jeszcze musiałbym poszukać tutka od tabel wyników. I żeby nie było tak prosto to co 25 zabitych wrogowie powinni dostać boosta 0,25 do prędkości i ciosów.

EDIT: Nie wiesz może czy na unity można mieszać ze sobą javascript z c# ?
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez MichaelP » 01 Wrz 2014, 15:41

Pierwszy update do gry, jakieś dźwięki - razem z bieganiem ale to raczej daremny trud póki co, skoro na razie tylko ogarniam to nie ma co się zniechęcać :) - Do tego pokazuję pierwszą bonus, z punktami. No i dodatkowo tabelka score u góry, narazie wyglądająca jak pół dupy zza krzaka.

Screenshot:
http://www.indiedb.com/games/johnny-oni ... lden-onion

Video:
http://www.indiedb.com/games/johnny-oni ... nus-points
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez MichaelP » 15 Paź 2014, 14:32

Dawno tu nie pisałem więc napiszę posta pod postem bo wszystko trochę ruszyło się do przodu. Skończyłem już całą część artystyczną gry i teraz tylko pozostało kodzić, jednak mam parę problemów z którymi raczej sam sobie nie poradzę - jeden z nich widać na filmiku niżej, po prostu nasz wróg typu mięso armatnie łazi bokiem mimo że punkty pivot w maxie mam tak samo ustawione jak przy Januszu. Dziwne.

Screenshots:
Image
---
Image

Video:
http://www.indiedb.com/games/johnny-oni ... -some-bugs

Niby postęp, ale czy ktoś już ma więcej czasu żeby pomóc z błędami?
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Johnny Onion [w trakcie]

Postprzez MichaelP » 15 Paź 2014, 18:16

Dobra, naprawiłem jakoś bieganie tego gościa.
MichaelP
 
Posty: 97
Rejestracja: 18 Sie 2014, 19:37
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Następna

Wróć do Projekty w realizacji i ukończone

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości