RPG Maker do Unity

Tutaj możesz pochwalić się efektami swojego dzieła, lub poznać opinie innych.

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez ValaAntha » 22 Maj 2015, 06:00

Zwolin napisał(a):Myślę, że przy małej, własnej modyfikacji można by zrobić grę w stylu pokemon ;).


Pokemon RED w 3D :)
Awatar użytkownika
ValaAntha
 
Posty: 481
Rejestracja: 17 Gru 2011, 03:37
Miejscowość: Olsztynek
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez Zwolin » 23 Maj 2015, 19:36

Jakby się w to włożyło troszkę pracy, to mogło by wyjść ;).
Zwolin
 
Posty: 155
Rejestracja: 16 Mar 2015, 18:00
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez Zwolin » 22 Cze 2015, 17:04

I jak idzie?
Zwolin
 
Posty: 155
Rejestracja: 16 Mar 2015, 18:00
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 22 Cze 2015, 21:32

Trochę zboczyłem ostatnio z kursu i robiłem trochę modeli - korytarze sci-fi i postacie. Wkrótce wracam do wzbogacania battle systemu : )
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez comber » 03 Wrz 2015, 20:12

A mógłbyś dać linka do projektu???
comber
 
Posty: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2015, 20:06
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 13 Wrz 2015, 20:14

@comber: nie no, raczej nie.

Sporo czasu spędzam ostatnio dorabiając kawałki systemu. Zrobiłem klasę bazową łączącą gracza i NPCki, dzięki czemu wszyscy są równie podatni na sterowanie ze zdarzeń. Ulepszyłem system wpisywania i wyświetlania wiadomości, konkretnie w dziedzinie dekoracji tekstu. Dodałem też edytory do tych żmudnych komend, których robić mi się nie chciało, a które po prostu muszą być (błyski ekranu, wstrząsy, fade'y, etc.).

Piszę dzisiaj właściwie bardziej z prośbą o opinię/radę, niż z updatem.
Każde zdarzenie ma swój zestaw lokalnych zmiennych typu bool. Można zapisać ich wartości, żeby po wczytaniu save'a w grze zdarzenie było w odpowiednim stanie. Żeby save'owanie działało dobrze - każde zapisane zdarzenie musi mieć jakiś unikatowy identyfikator. I tutaj mam pewne wątpliwości. Obecnie działa to tak, że klucz składa się z nazwy sceny i nazwy zdarzenia. Skutkuje to tym, że w ramach jednej sceny dwa zdarzenia (korzystające z zapisu zmiennych) nie mogą się tak samo nazywać. Niby nie jest problemem dodanie "_2" do nazwy, ale jakaś tam niewygoda istnieje. Unitowe InstanceID niejstety nie jest stałe pomiędzy sesjami, więc nie mogę z niego skorzystać. Z kolei LocalIdentifierInFile jest zerowy dopóki nie zapisze się sceny, a żeby się do niego dobrać też trochę trzeba pokombinować.
Alternatywnym pomysłem jest rozwinięcie aktualnego o "ścieżkę dostępu" do zdarzenia w hierarchii (czyli nazwy wszystkich nadrzędnych game objectów). Znacznie zmiejszy to prawdopodobieństwo konfliktu, ale nie wyelimiuje go całkowicie.

Proszę o opinie nt. aktualnego systemu - czy jest do zaakceptowania, ew. po proponowanej zmianie. Jeszcze lepiej gdyby ktoś wyszedł z zupełnie innym, działającym pomysłem. Przypomnę, że celem jest uzyskanie unikalnego identyfikatora, stałego pomiędzy sesjami, najlepiej bez interakcji użytkownika.

Dzięki.
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 02 Paź 2015, 18:38

Zmierzam do rozpowszechnienia wersji testowej wśród niewielkiej ilości osób. Zanim jednak to zrobię - chcę przygotować dokumentację, która odpowie na większość pytań dot. używania frameworka. Aktualne stan dokumentacji: http://arev.pl/rpg/
Strony o bazie danych są jeszcze puste. Póki co opisałem sam Game Event, zmienne i przełączniki, aktywację stron i trochę o samych komendach. Tu: http://arev.pl/rpg/game-event/event-commands/ znajduje się aktualna lista dostępnych komend (gdyby ktoś był ciekawy stanu). Nie wiem czy nie za wcześnie na feedback dotyczący dokumentacji, zwłaszcza gdy brak jeszcze samego programu, ale jeśli ktoś ma jakieś uwagi to chętnie poczytam.

p.s. Niestety nie planuję stworzenia dokumentacji w polskiej wersji.
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez Zwolin » 06 Lis 2015, 11:03

Osobiście mam nadzieję, że te narzędzie dorówna Play make'owi ;)
Zwolin
 
Posty: 155
Rejestracja: 16 Mar 2015, 18:00
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Poprzednia

Wróć do Projekty w realizacji i ukończone

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron