RPG Maker do Unity

Tutaj możesz pochwalić się efektami swojego dzieła, lub poznać opinie innych.

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez TALandor » 10 Lut 2015, 22:46

Bardzo interesujący temat.
Zdecydowanie muszę się bardziej zainteresować budową takich narzędzi.
Ich możliwości mogę być naprawdę ogromne.
Prawda jest taka, że ludzie dzielą się na samouków, oraz nieuków.
Awatar użytkownika
TALandor
 
Posty: 7
Rejestracja: 10 Lut 2015, 10:50
Miejscowość: Wa-wa
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 16 Lut 2015, 22:18

Robię ostatnio battle system. Wstępnie zdecydowałem się na ATB (Active Time Battle), znany ze starszych tytułów serii Final Fantasy. Nagrałem krótkie wideo z poruszającymi się kapsułami:
https://www.youtube.com/watch?v=c0TdZ4BvksY
:)
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 02 Mar 2015, 22:55

Walki ciąg dalszy...
Jest już rzucanie czarów (na jednego lub wszystkich przeciwników), formuła obrażeń od broni, a z rzeczy kosmetycznych - początkowa animacja kamery, pojawianie się postaci, a następnie przejście do walki. Na zrobienie czeka okno wyboru akcji, przedmiotów, oraz celu. Aktualne jest w zasadzie placeholderem bez funkcjonalności (oprócz typu akcji - reszta jest "hardcoded"). Mam mały problem z motywacją do zrobienia tego wybierania wszystkiego, więc żeby odsunąć to w czasie - stworzyłem sobie testową arenę do walki: trawka, górki, drzewka...
Image
Na rycinie: Blue NT rzuca "Ice 1 - All" na trzy sztuki Devil Bloba.
Przy okazji opracowałem fajny patent na takie pulpowate drzewa, jak w tle. Jakby ktoś był ciekawy to mogę przynudzić mini-tutkiem.
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez darkhog » 20 Mar 2015, 20:35

Super, zwłaszcza że ja też mam styczność z RPG Makerami, obecnie tworzę grę w wersji VX Ace, na stronach o RM jestem znany pod nickiem Rave.


Zaraz, zaraz... AREVULOPAPO???

W sumie ten silnik w Asset store zrobiłby furorę. Chętnie bym kupił o ile cena nie będzie z kosmosu.
darkhog
 
Posty: 83
Rejestracja: 22 Lut 2014, 10:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 21 Mar 2015, 07:17

Cześć Rave :)

AssetStore jest do rozważenia, chociaż widzę parę problemów... Po pierwsze mój skill w programowaniu może nie być na tyle duży żeby udało mi się uniknąć pewnych bugów w funkcjonalności. Sam łatwo sobie z nimi poradzę przez odpowiedni workflow, ale wymagać tego od płacących za nrzędzie może być nie na miejscu. Drugi powód jest taki, że generalnie chcę robić gry bardziej niż narzędzia i nie chcę zakopać się w "obsłudze" produktów bo nie zostanie czasu na rozwój własnych projektów.
Mimo tych potencjalnych problemów rozważę całą kwestię jak już będzie tak daleko.
Czysto hipotetycznie - jaka cena, według ciebie, nie byłaby z kosmosu?
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez darkhog » 21 Mar 2015, 14:19

EvilArev napisał(a):Czysto hipotetycznie - jaka cena, według ciebie, nie byłaby z kosmosu?


30-40 eurosów myślę. Nieco mniej niż "tradycyjny" RM (Enterbrain musi artystom za RTP zapłacić) a z drugiej strony nie jakaś śmieszna kwota i ludzie doświadczeni z makerem będą to kupować (bo 3d). A co do bugów to można naprawić w miarę napotykania, a do kodowania i supportu "narzędzia" (UnityRM) zatrudnić jakiegoś gostka co się zna lepiej na pisaniu narzędzi.
darkhog
 
Posty: 83
Rejestracja: 22 Lut 2014, 10:16
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez Zwolin » 11 Kwi 2015, 20:29

Szacunek :). Za pomocą tego można zrobić niezłego RPG'a. Wspomnienia z RM VX i XP :)
Zwolin
 
Posty: 155
Rejestracja: 16 Mar 2015, 18:00
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez EvilArev » 13 Kwi 2015, 07:19

Zawsze miło widzieć kolejnego entuzjastę RMa : )
W niedługim czasie nagram kolejny film z walką. Jest już rzucanie czarów, jakieś animacje, podstawowa praca kamery. Chcę przedtem dokończyć aktualne projekt UI i przetestować w walce, zanim rzucę się w wir tworzenia menu.
EvilArev
 
Posty: 397
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez Zwolin » 21 Maj 2015, 19:05

Jaka jest planowana cena?
Zwolin
 
Posty: 155
Rejestracja: 16 Mar 2015, 18:00
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: RPG Maker do Unity

Postprzez Zwolin » 21 Maj 2015, 19:09

Myślę, że przy małej, własnej modyfikacji można by zrobić grę w stylu pokemon ;).
Zwolin
 
Posty: 155
Rejestracja: 16 Mar 2015, 18:00
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

PoprzedniaNastępna

Wróć do Projekty w realizacji i ukończone

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość

cron