Waypoint

Tutoriale ogólnie, nie tylko Unity.

Waypoint

Postprzez MATAMET » 02 Lip 2017, 16:49

Cześć

To jest mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich :)

Czy może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób działają waypointy dla AI które są w assetach pojazdu już w samym Unity?
Zrobiłem parę kostek, wstawiłem do nich skrypt waypointu jednak po odpaleniu "gry" pojazd AI jedzie do pierwszej kostki uderza w nią po czym krąży wokół niej zamiast jechać do kolejnego punktu.

W Unity jestem zielony więc prosze o wytłumaczenie w miarę szczegółowo :)
Podsyłam mój Steam jeżeli ktoś chciałby pomóc mi bezpośrednio "na żywo"
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561198045267791/

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
MATAMET
 
Posty: 1
Rejestracja: 02 Lip 2017, 16:43
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Waypoint

Postprzez Marcin » 02 Lip 2017, 19:06

Nie korzystałem nigdy z tego "wynalazku", ale wygląda to tak jakby winny był komponent Collider kostki. Samochód próbuje dojechać do punktu waypointa, pewnie ma ustawiony jakiś threshold "zaliczenia" punktu (np. 0,1 jednostki unitkowej). Problem polega na tym, że odbija się od kostki i cały czas próbuje dojechać do tego punktu, co mu się nie udaje. Waypointy nie mogą mieć colliderów - usuń je z kostek i powinno działać.
Marcin
 
Posty: 291
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości