Serwery MP

Tutoriale ogólnie, nie tylko Unity.

Serwery MP

Postprzez VexeN » 09 Wrz 2017, 21:20

Witam...

Pisze to w -Tutoriale- albowi3m chcialbym, by ktos wyslal linka lub napisal zrozumialy tutorial
-A chodzi mi o to, ze planuje wydac gre MP (MultiPlayer) ale do pelni szczescia brakuje mi takiego ,, cosia " ktorego niestety sam nie potrafie ogarnac - a chodzi i serwery.
Uzywam Unity Networking (czy jakos tak) i mam skrypt zeby po kliknieciu graj przenosilo mnie na ,, pole bitwy " - i tu pojawia sie problem. Dalo by sie zrobic cos takiego... by wyszukiwalo serwera (bitwy) na paru różnych mapach a nie ciagle na jednej i by moglo byc pare takich samych map -NAJPROSCIEJ MOWIAC, BY DZIALALO JAK WoT lub WarThunder - po kliknieciu start szuka bitewki, dodaje graczy i ciagle na innej mapce...

Uwazam, ze dosc jasno opisalem moja prosbe i licze na jakas pomoc lub nakierowanie na ,, odpowiednie tory "
VexeN
 
Posty: 1
Rejestracja: 09 Wrz 2017, 21:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Serwery MP

Postprzez Kaze47 » 21 Wrz 2017, 09:52

Witaj, trochę gruby temat do zrobienia. Konkretnym linkiem nie poratuje, ale napisze jak ja bym to ugryzł.
- po kliknięciu graj wrzucasz gracza do kolejki po stronie serwera, serwer sprawdza czy ma wystarczającą liczbę graczy, jeśli tak uruchamia rozgrywkę na odpowiedniej mapie
- trzeba stworzyć listę dostępnych map i zaznaczać na której ma być rozgrywka np. kolejno bądź losowo
- dana mapa powinna być obiektem sieciowym tak aby można było ją spawnować u gracza
- trzeba by było napisać zmodyfikowany skrypt Network Proximity Checker, określa on co gracz sieciowy widzi (czyli daną mapę i graczy tylko na tej mapie)

Na serwerze masz wyświetlone wszystkie mapy, a to którą gracze widzą zależało by od tego na co serwer pozwala. Jeszcze trzeba by było pokombinować z maskami od fizyki, żeby inni gracze (z innego meczu) na danej mapie ze sobą nie kolidowali.
Kaze47
 
Posty: 38
Rejestracja: 23 Sty 2017, 14:40
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Serwery MP

Postprzez Palanthir » 21 Wrz 2017, 10:17

A jak wielu graczy maiło by brać udział w takich bitwach, może dało by się rozwiązać to za pomocą lobby i tworzenia pokoi.
Albo sami graczy by je tworzyli albo sam byś je generował, wtedy albo wybór odpowiedniego pokoju przez gracza albo losowy wybór.
Palanthir
 
Posty: 26
Rejestracja: 31 Sie 2017, 16:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość