Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Wolne dyskusje na każdy temat.

Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Majkel » 01 Mar 2018, 10:21

Hej, zaczęło mnie to zastanawiać po tym jak zacząłem realizować swój projekt.
Moją umiejętność programowania oceniam na 5/10 grafika 7/10 Unity 2/10
Wszystkie pomysły które mam, potrafię zrealizować dość szybko, w kilka dni stworzyłem podstawy swojej (dość skomplikowanej) gry i w moim odczuciu niewiele stoi na przeszkodzie abym ją ukończył. Jedyną barierą są umiejętności.
Co różni mnie od profesionalnego studia zatrudniającego ludzi z ponadnaturalnymi umiejętnościami skryptowania i grafiki itp
Czy to jakiś chwyt marketingowy aby zainteresować ludzi grą i zebrać więcej kasy, że trzeba czekać na grę jak w dobrej knajpie na żarcie? W kilka miesięcy do gry potrafią dodać jakieś drobne itemy i szczycić się tym. O co tu chodzi??? Czy to stara zasada jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze? Przecież jak jest pomysł i umiejętności to wynik jest natychmiastowy ile lat można pisać skrypt dodajacy jakiś item???
Majkel
 
Posty: 30
Rejestracja: 25 Lut 2016, 17:19
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Wichur » 01 Mar 2018, 10:47

Większość po prostu w tym samym czasie robi inne projekty lub obmyśla je.
A po drugie, robi się na spokojnie, bez spiny (luzackie życie w gamedev) :D
Awatar użytkownika
Wichur
 
Posty: 95
Rejestracja: 19 Gru 2017, 10:33
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Majkel » 01 Mar 2018, 11:33

"obmyśla" jestem specjalistą od obmyślania, nogę myśleć w nieskończoność ciekawe ile za to płacą. ;P
Majkel
 
Posty: 30
Rejestracja: 25 Lut 2016, 17:19
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Pathy » 01 Mar 2018, 14:04

Zgaduje, że oprócz tworzenia kod źródłowego, studia mają jeszcze inne czasochłonne zajęcia:
-Stworzenie koncepcji gry,
-Projektu gry,
-Scenariuszy rozgrywki,
-Przygotowanie własnych zasobów gry(sprite'y, tekstury, shadery, modele3d oraz animacje do nich wszystko inne o czym zapomniałem wspomnieć),
-Cut-scenki(przygotowanie sceny filmowej też swoje zajmuje),


W dodatku sam wykonujesz Swóją grę i Ty o wszystkich decydujesz, a w Studiu XYZ pracuje wiele osób, którzy wykonują określone pod zadania i muszą się ze sobą dogadywać. Przynajmniej tak to sobie wyobrażam.
Pathy
 
Posty: 38
Rejestracja: 05 Mar 2015, 16:03
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Palanthir » 01 Mar 2018, 14:12

Przecież wszystko zależy od projektu, doświadczenia, ilości ludzi itp.
Duże studia robią gry w modelu biznesowym, sprawdzają rynek, testują, robią kampanie reklamową. Dużo czasu potrafią poświecić na sam balans, czy dostosowanie gry pod gracza.
Robiąc samemu swoja grę, często zależy nam tylko na tym żeby ją skończyć ;)
Palanthir
 
Posty: 83
Rejestracja: 31 Sie 2017, 16:13
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Neeq20 » 01 Mar 2018, 15:51

Chciałbym zobaczyć tą twoją "zawansowaną grę" która dość szybko zrobiłeś.
Neeq20
 
Posty: 16
Rejestracja: 23 Lut 2018, 00:09
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez Majkel » 01 Mar 2018, 16:34

Neeq20 napisał(a):Chciałbym zobaczyć tą twoją "zawansowaną grę" która dość szybko zrobiłeś.

Moja gra jest w dziale nasze projekty, jeżeli chcesz pomarudzić dlaczego taka kiepska. Temat jednak dotyczy, czemu tworzenie gry zajmuje tyle czasu profesjonalistom.
Majkel
 
Posty: 30
Rejestracja: 25 Lut 2016, 17:19
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez freakolot » 01 Mar 2018, 17:50

Zrobienie gry zajmuje tyle czasu bo to jest pracochłonne zajęcie.
Jeśli mówisz o tym ze Industrio zrobiłeś i jesteś bliski końca i na tej podstawie się dziwisz to: nie.
Nie jesteś nawet w 1/3 robienia tej gry :)
A ostatnie 20% zajmuje 80% czasu :) Nie wiem czy korzystasz przy projekcie z jakiegoś Hack'n'plan np. wystarczy sobie zaplanować pare tasków by sie przekonać jak bardzo często najprostszy task jest niedoszacowane w ilości czasu.
Przy pierwszym projekcie wpisujesz optymistycznie na coś 2-3 h - ale przy kolejnym projekcie już wiesz, że to minimum 5 h.
Będziesz wiedział ile czasu to zajmuje jak gre skończysz, wydasz, i będzię ona w jakiś sposób grywalna, działająca i kompletna.
Może być tak ze np. z prostymi zakupami w grze będziesz się woził 3 miesiące bo się w applowym cloudzie gryzie zapisywanie zakupów. Albo nagle przestanie CI się budować na Androida bo się gryzą pluginy etc. etc
Na pewno nikt specjalnie nie opóźnia wydania gry - (chyba że jest planowane wydanie np. przed świętami czy na jakieś wydarzenie na konkretny termin) to po prostu tyle zajmuje :)
Awatar użytkownika
freakolot
 
Posty: 95
Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Dlaczego tworzenie gry zajmuje tyle lat?

Postprzez EvilArev » 01 Mar 2018, 18:29

Droga od prototypu do produktu jest o wiele dłuższa niż może ci się wydawać. Nie ma co też porównywać gry, w której gracz ma do dyspozycji pięć akcji do takiej, w której ma ich pięćdziesiąt. Nakład pracy potrzebnej do stworzenia prawidłowo działającego systemu nie jest zależny liniowo od ilości funkcji, które ma oferować. Każda dodatkowa cecha wymaga co raz to większych środków by działać w środowisku już istniejących cech. Dlatego też dodanie jakiejś funkcji do gotowej gry jest trudniejsze niż to samo w praktycznie nieistniejącej grze. Twoje umiejętności być może są teraz wystarczające do zrobienia gry z kolorowymi bryłami, ale może się okazać, że brak ich do poprawnego zrobienia modelu lampy w grze AAA. Nie ma w tym w sumie nic złego, jest to wręcz naukowo potwierdzone zjawisko, znane jako efekt Krugera-Dunninga. Im większe doświadczenie będziesz miał, tym bardziej złożone rzeczy będziesz sobie w stanie wyobrazić. Nauczysz się dostrzegać problemy tam, gdzie wcześniej nie zdawałeś sobie sprawy z ich istnienia, przez co rzeczy, które stworzysz, będą lepsze. Wymaga sporo czasu, doświadczenia i trochę samokrytyki, ale warto, bo twórcza praca daje niezwykłą satysfakcję.

p.s. Dla kontekstu przytoczę przykład gry, którą tworzyłem w moim miejscu pracy. Jest to scrollowany shoot-em-up, którego stworzenie zajęło ponad rok (nie licząc późniejszych update'ów). Robiąc wewnętrzny post-mortem zestawiłem krótkie filmy porównujące stan projektu po pierwszym dniu, tygodniu i miesiącu. Szczerze mówiąc, po miesiącu gra wyglądała prawie tak jak finalnie. Skąd więc pozostałe 11 miesięcy produkcji? Ano stąd, że po miesiącu nie było jeszcze interfejsu, nie było treści (jest poziom z finalnych sześciu), nie było optymalizacji, dźwięków, muzyki, efekty specjalne były jeszcze robocze, etc. Ale wyglądał podobnie, więc łatwo było ulec złudzeniu, że jest "bliski ukończenia". Umiejętności nie brakowało, btw, tylko czasu : )
EvilArev
 
Posty: 354
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Off-topic

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości